Intelligens óriásplakátokat tesztel Londonban a Google

Intelligens óriásplakátokat tesztel Londonban a Google
A DoubleClick online reklámfejlesztő és szolgáltató vállalatot 3,1 milliárd dollárért vásárolta fel a Google még 2007-ben, és döntését valószínűleg azóta sem bánta meg, hiszen marketing társaság továbbra is vezető az iparágban.

A több millió oldalt kiszolgáló DoubleClick a netezőket követve rendkívül pontos, személyre szabott hirdetéseket tud kínálni a reklámozni vágyóknak. A vállalat most városi óriásplakátokon is szerencsét próbál marketing tudományával. 

Korábban már láthattunk próbálkozásokat különböző algoritmusokkal vezérelt digitális reklámfelületekre, de a DoubleClick szakértelme most igazi áttörést hozhat, legalábbis a mostani tesztidőszak reményei szerint. Az új plakátokat London olyan forgalmas terein állították fel, mint a Waterloo Station vagy a Euston Road, hogy járókelők és autósok ezreit érhessék el a számítógépek által cserélgetett reklámokkal.

A rendszer olyan valós idejű adatok alapján választja ki a leghatékonyabbnak ítélt reklámokat, mint az időjárás, a járókelők száma, utazási információk vagy a közelben lévő helyi események. A projekt egyik felelőse Tim Coller, azt is elárulta, hogy a vállalat folyamatosan kísérletezik, hogy mikor mely reklámok lehetnek a legsikeresebbek. Így például egy sportesemény aktuális, folyamatosan változó eredménye is lényegében meghatározhatja, hogy a járókelők milyen hirdetésekre fogékonyak.

Tim Coller természetesen elismerte, hogy nehéz fába vágta fejszéjét a DoubleClick, amikor az utcai óriásplakátokat vette célba. A gyerekcipőben járó próbálkozásoknak inkább hosszú távon remélnek eredményt, így egyelőre nem kell attól tartanunk, hogy kedvenc éttermünk email hírlevelét olvasva rögtön egy étteremajánlatra vált a hozzánk legközelebbi óriásplakát munkába menet közben.