Instagram fotók alapján ajánl éttermeket a Jetpac

Instagram fotók alapján ajánl éttermeket a Jetpac
Lassan Dunát lehet rekeszteni az étterem és kávézó értékelő honlapokból és alkalmazásokból, melyek mind hozzáértő szakértők, vagy átlagos fogyasztók pontozásán alapszanak. Kitörve ebből a megszokott minősítő rendszerből, a Jetpac nevű amerikai start up - melyet épp nemrég kebelezett be a Google - egy olyan osztályozási rendszert használ, mely teljes mértékben a megosztott Instagram fotók elemzésén alapul.

A lenyűgöző ötlet kikerüli, hogy számtalan értékelést elolvassunk és a hangulatunknak vagy személyiségünknek megfelelő éttermeket hosszasan keresgéljük. Az Jetpac motorja, hogy az egyes Instagram-on megosztott éttermi fotókat alaposan elemezni, hogy aztán számunkra a legmegfelelőbb ajánlásokat tudja adni. A technológiailag is elképesztően innovatív alkalmazás, olyan részleteket keres az étterem nevével tag-elt képeken, mint a fogyasztók mosolya, a kék ég, vörös rúzs vagy épp a hipszter bajusz. Ezek alapján például javasolhat nekünk egy remek kiülős helyet, pompás kilátással, ahova főleg a laza fiatalok járnak szórakozni.

A fotók rengeteg apró jelet tartalmaznak, nyilatkozta a Jetpac technikai igazgatója. Könnyedén megállapítható az Instagram fotókból, hogy egy helyre beengednek kutyákat, ahogyan az is, hogy inkább előkelő vagy fiatal korosztály a célközönség. A rendszer számolja az arcokat, kutyákat, Martinis poharakat és sörös üvegeket, és ezek alapján kategorizálja a vendéglátó egységeket.

Tény, hogy egy elegáns étteremben ritkábban fotózgatnak az emberek, és nem feltétlenül az ilyen helyen fogyasztók posztolják a legtöbb képet Instagram-on. Így bizonyos kategóriájú helyek kevesebb, míg mások nagyobb hangsúllyal vannak jelen Jetpac-en.

Az izgalmas alkalmazás ügyes elemzési és felismerési módszerei, a mostani a Google felvásárlás után számos helyen visszaköszönhetnek majd a jövőben. Érdeklődve várjuk, hogy milyen lehetőségek lakoznak még ebben a technológiában.