Hogyan szerezzünk rengeteg felhasználót?

Hogyan szerezzünk rengeteg felhasználót?
A szolgáltatások legnagyobb problémája a felhasználószám növelés. A titkokat most megosztotta a Wisehunch, amely szerint csaka kérdezni kell tudni.

Egyáltalán nem mindegy, hogy mit kérdezünk felhasználóinktól. A termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban releváns kérdéseket feltéve rengeteg hasznos véleményhez juthatunk. Legalábbis ezt állítja a WiseHunch fejlesztő gárdája, egy vadonatúj ingyenesen letölthet applikációval a háta mögött.

A Lean startup metodológia egyik legvitatottabb része pont az, hogy miként is gyüjtsünk valós válaszokat felhasználóinktól. A menjünk ki az utcára és kérdezzük meg a felhasználókat nem feltétlenül a megfelelő eredményt adja, hiszen nem biztos, hogy megtaláljuk a célközönségünket. Ha meg is találjuk a leendő vevőinket, felhasználóinkat, akkor sem mindegy, hogy mit is kérdezünk tőlük. Kérdezni tudni kell, állítják a kutató cégek világszerte. 

Azon felül, hogy nem mindegy mit kérdezünk, igen fontos a hogyan, milyen csatornán keresztül is. Egyértelmű tapasztalat, hogy az online közvéleménykutatások, főleg, ha anoním jellegűek lényegesen érdekesebb eredményeket adnak, mint a hagyományos fókuszcsoportos kutatások.

A kutatók egy része állítja, hogy nem csak őszintébbek az online kérdezett felhasználók, de bizonyos esetekben sokkal többet is vissza adnak a valóságból, mint a megszokott hagyományos kutatásokban.

Őszintén lehet adatokat gyüjteni például, alkoholfogyasztás, vagy egyéb kényes témákban. Az online kutatások játékokkal megerősítve további lehetőségeket kínálnak arra, hogy miként tudhatunk meg még többet a felhasználóinkról.

A felhasználószám növelés ezen technikák nélkül szinte lehetetlen egy nagyobb piacon, s erre ad tippeket az alábbi infografika.