Hogyan ronts el egy e-mail kampányt?

Hogyan ronts el egy e-mail kampányt?
Az email marketing hatékonyságát jelenleg nem kérdőjelezi meg egyetlen marketing szakember sem. Néhány szabályt azonban érdemes betartani a sikerhez.

Kicsi fordítva gondolkozott az emailexpert.com bloggere, amikor összeállította azt infografikát, amely az email marketing kampányok szabályaira igyekszik felhívni a figyelmet. A kiváló infografika humorral magyarázza el, hogy mit nem érdemes figyelmen kívül hagyni egy ilyen kampány tervezése és kivitelezése folyamán.

Miért is ennyire fontos ez a kérdés? A mobil felhasználók növekvő hányada ma már az okostelefonján, vagy tableten keresztül éri el az internetet. Az elektronikus leveleinket folyamatosan olvassuk, nem téve kivételt a hagyományos levelek és marketing célú tartalom között. 

Ez azt jelenti, hogy a marketing célú levelek sem megjelenésükben, sem tartalmukban nem lehetnek hagyományos nagyképernyős desktopokra, vagy laptopra optimalizáltak. Az üzeneteknek bárhol, bármikor, bármilyen eszközön élvezhetőnek kell lenni.

A gyengén kivitelezett, rosszul tervezett kampányokkal egyértelműen ügyfelet, bevételt és konverziót veszítünk. Az első lépés egyértelműen ezért a tervezésnél kezdődik. A folyamat a mobil optimalizással folytatódik, a pontos célcsoport és demográfiai célzással egészül ki és végül a könnyű és felhasználóbarát konverzióval zárul.

Érdemes végigfutni mind a hét lépcsőt és elkerülni ezeket a hibákat, hiszen a végeredmény, a hatékony kampány így elégedett megrendelőket hoz majd számunkra.