Hogyan fokozzuk le termékünket egy lépésben?

Hogyan fokozzuk le termékünket egy lépésben?
A Microsoft szimpla játékkonzollá degradálta a jövőbe mutató termékét. A piac értetlenül áll a döntés előtt.

Marketing vagy stratégiai hiba kivenni a Kinektet – a 3D mozgás detektor eszközt – az új Xboxból – teszi fel számos szakértő a Microsoft legújabb lépése kapcsán. Nem igazán érthető módon a cég most egy lépéssel visszahátrál a korábban általa felállított határoktól.

Ahogy azt a Microsoft is kommunikálta az Xbox 360 konzolokhoz kifejlesztett Kinect érzékelő bámulatosan újszerű, forradalmi módon kelti életre a játékokat és más szórakoztató tartalmakat. Ez most nem lesz része a játékkonzolnak. A bejelentés igencsak rossz hír a játékosok számára, s kérdéses, hogy az eladásokra milyen hatással lesz.

A játékosok és a konzoltulajdonosok általában inkább a technológiai újdonságok miatt vásárolják meg a konzolokat, s most is inkább azt várnák, hogy az amúgy nem olcsó kütyük a legújabb vizuális és audio trendeket kövessék.

Az sem javít a Microsoft döntésén, hogy néhány hete a Virtuális valóság eszközök terültén is lemaradások mutatkoznak. A hírek szerint már mintegy 150 millió dollárt „pazaroltak” a megfelelő kiegészítő kifejlesztésén gyakorlatilag semmilyen kézzel fogható eredmény nélkül. A legnagyobb vetélytárs a Sony eközben már bemutatta a Morpheus Projektjének a prototípusát, s telejesen független Oculus Riftet pedig felvásárolta a Facebook.

A Microsoft lépése felett mind a piac, mind a marketingesek értetlenkedve állnak, hiszen a prémium minőségű eszközök legfőbb vonzerejét sikerült a cégnek elvennie, az újszerűséget. A témáról hosszab elmzés jelent meg a TheVerge hasábjain.