Használj mostantól WiFi-t is marketing céljaidhoz

Használj mostantól WiFi-t is marketing céljaidhoz
Valószínűleg mindannyian találkoztunk már olyanokkal, akik a kávézóban négy órán át szürcsölgetik a kávéjukat, csak hogy ingyen wifi-t használhassanak.

Eddig csupán fejfájást okoztak a tulajdonosoknak az ilyen ülőhelyet és többnyire konnektort is bitorló vásárlók, de mostantól egy apró szívességért cserébe, még komoly hasznot is hozhatnak a vendéglátóhely számára.

A Techstarts New York inkubátorból kikerülő SocialSign.in egy remélhetőleg mindkét fél számára előnyös, kompromisszumos megoldást kínál. A rendszert használó kávézóban vagy étteremben a fogyasztók a szokásos módon csatlakoznak a netre, azonban az internet eléréshez regisztrálniuk kell Facebook felhasználójukkal vagy email címükkel. A következő lépésben, az üzlet által előre megadott kérés jelenik meg, hogy töltsék le a cég mobil alkalmazását vagy like-olják a Facebook oldalát. Ezt az utolsó lépést akár át is ugorhatják a türelmetlen világhálóra áhítozók, a lényeg úgy is a regisztráción van.

A kuncsaftoknak megéri az alku, mert ingyen wifi-t kapnak, noha csak email vagy Facebook elérhetőségükért cserébe. Az üzemeltetőnek pedig azért kedvező az új technológia, mert rövid idő alatt és könnyedén gyűjthet adatokat segítségével egy kiterjedt levelezési listához, és ismerheti meg ügyfelei demográfiai adatait a Facebook-nak hála. Különösen ez a közösségi oldalakra való bepillantás lehet vonzó, mert a konkrét fogyasztó táborról kaphatnak vele átfogó képet, mely nagyban meghatározhatja például, hogy mely korosztályt vagy nemet célozzák meg marketing akcióikkal. Ezt az elemzést ráadásul nagyban segíti is a SocialSign.in platformja is, mely egy könnyen áttekinthető oldalon rendszerezi a wifi használók adatait.

Az kérdéses, hogy mennyire veszik az apró szívességet tolakodásnak a fogyasztók, és téríti inkább őket a saját mobil internetük használatára. A jelenleg 200 helyszínen hadrendbe állított SocialSign.in az eddigi eredményeket látva bizakodó, és a fejlesztők úgy érzik, hogy megtalálták azt az egyensúlyt mely mind a vásárlók, mind az üzlethelyiségek számára ideális lehet.