Hashtag-eké volt a főszerep a Super Bowl-on

Hashtag-eké volt a főszerep a Super Bowl-on
Minden évben a Egyesült Államok amerikai foci döntőjének idején kerülnek vetítésre az esztendő valószínűleg legdrágább és legnézettebb televíziós reklámjai. Erre az eseményre, külön, többnyire nagy költségvetésű, különleges videókkal készülnek a hirdetők, hogy minél több sportrajongót nyerjenek meg maguknak. Természetesen, nem csak egyszeri benyomásra hajtanak a cégek, hanem hosszú távú vásárlókat szeretnének szerezni, ezért a vetített reklámoknak már több, mint fele közösségi oldalakra tereli tovább az érdeklődőket.

Összesen 56 különböző reklámot adtak le az amerikai tévécsatornák ebben a fő-fő műsoridőben, mely közül 25 tartalmazta a hirdető cég weblapjának címet is. Érdekes módon, az egyszerű linkeknél népszerűbb volt a hashtag-ek használata, mert 28 alkalommal, vagyis az esetek felében találkozhattak a nézők ilyen jelölésekkel.

A legnagyobb közösségi oldalak népszerűsége kicsit csökkent a tavalyihoz képest, hiszen csak 4 Facebook oldal és 3 Twitter felhasználónév említés történt a számtalan reklámban. Izgalmas kivétel a Pitch Perfect 2 film reklámja, mely még Snapchat felhasználóját is szerepeltette, ezzel egy különleges új utat nyitva a rajongók és érdeklődők felé.

A komolyan megtervezett reklámokat elemezve láthatjuk, hogy bár a közösségi oldalak visszaszorulóban vannak, az amerikai marketingpiac szakemberei jelenleg a hashtag-ek használatában látják a legnagyobb lehetőséget, mellyel könnyen, gyorsan lehet sok emberhez eljutni. Ezt a tendenciát mindenképpen érdemes nekünk is kihasználni, és cégünk reklám stratégiájába bevenni ezt a méltán népszerű eszközt.