Hajszálpontos hirdetéscélzás – a releváns mobilhirdetések hajnala technológiai és üzleti innováció segítségével

Hajszálpontos hirdetéscélzás – a releváns mobilhirdetések hajnala technológiai és üzleti  innováció segítségével
Lehetséges-e 100%-os pontossággal hirdetést célozni? És ugyanezt megtenni mobil eszközökre? A válasz néhány évvel ezelőtt egész biztosan nemleges lett volna erre kérdésre. 2017 végén azonban elindult Magyarországon is az első, 100%-os validitású targeting adaton alapuló kampány. Az ennek a hátterében álló technológia létrejöttéhez azonban nem elég a klasszikus iparági szereplők jelenléte: a telekommunikációs szereplők belépésével a hirdetési piacra nemsokára a szektor újradefiniálására kerülhet sor.

A geolad, a fenti megoldást kifejlesztő bécsi cég számos vezető telekommunikációs vállalattal működött együtt az elmúlt évek folyamán, hogy globális szintre emelje az általuk kifejlesztett, valós és anonim adatokon alapuló reklámcélzást.

Az újszerű reklám-targetálás hatékonysága elsősorban az adatvaliditás kiemelkedő mértékén és az innovatív, az adatbiztonságot kiemelten előtérbe helyező technológián alapul. A geolad kiemelten nagy figyelmet fordít az adatvédelemre, a szolgáltatás pedig megfelel a 2018 májusában életbe lépő GDPR (General Data Protection Regulation) szigorú rendelkezéseinek is. A geolad által biztosított targeting a mobilon böngésző felhasználók számára is előnyt jelent: mivel a használt adat minősége minden eddigi iparági sztenderdet meghalad, a felhasználók az így célzott reklámok esetén mindig csak akkor látják az adott hirdetést, ha az számunkra releváns információt közvetít. Így a megoldás nemcsak a telekommunikációs szektor, illetve a hirdetési ökoszisztéma számára előnyös, de a fogyasztók számára is jobb felhasználói élményt nyújt.

A technológia azzal különbözteti meg magát a klasszikus targetingtől, hogy valós, ugyanakkor anonim felhasználói profilokat használ: így nincs lehetőség arra, hogy az adott oldalon böngésző személy számára irreleváns vagy nem személyre szabott hirdetés jelenjen meg, amikor a reklámok geolad targeting révén érik el a közönségüket. Ezzel természetesen a geolad által kifejlesztett célzás bizonyítottan hatékonyabban éri el a kívánt célközönséget, és nagyban hozzájárul a mobil- kampányok sikerességéhez. A valós adaton alapuló targetálás sarokköve a mobilszolgáltató vállalatokkal közösen kiépített, innovatív technológia. Magyarországon a geolad partnere a Magyar Telekom, aki nagyban hozzájárult a megoldás sikeres hazai piacraviteléhez.

Stolcz Péter, a geolad country managere

A geolad világelsőként kezdte el ajánlani a telekommunikációs szolgáltatók által biztosított, magas minőségű adatot a hirdetési ökoszisztéma szereplőinek. Azonban a vállalat nem pusztán adatbrókerként van jelen a globális hirdetési szintéren: teljeskörű szolgáltatást biztosít, amelynek részét képezi a kiépült hirdetői és hirdetéstechnológiai kapcsolatrendszer felhasználása, ami segítséget nyújt a telekommunikációs vállalatoknak a hatékony, közös piacralépés megvalósításában.

A geolad első magyar partnerei közé sorolhatók a vezető és leginnovatívabb ügynökségek. Az IPG Group - a Cadreon Hungary által - azok közé az “early-adopterek” közé tartozik, akik már jelenleg is használják kampányaikban a geolad által biztosított targeting szolgáltatást. Az elmúlt év folyamán a geolad terjeszkedése folytatódott Európában csakúgy, mint a Közel-és Távol-Keleten egyaránt.

Berényi Konrád online marketing szakértő szerint ez az új célzási technológia nemcsak a hirdetések hatékonyságát fogja jelentős mértékben növelni, hanem a tartalomszolgáltatók és az ügynökségek számára olyan eszköz lehet, amellyel jelentősen átdolgozhatják és versenyképesebbé tehetik a médiaajánlataikat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!