A megszokottak szerint a Content Plus blogja 2019-ben is olyan poszttal indul, amiben az esztendő digitális marketing várható trendjeit mutatják be.
1. Stories (Történetek) előretörése a közösségi médiás csatornákon
A Stories tartalomforma a Snapchattől ered, azt másolta le az Instagram 3 évvel később 2016-ban, majd a formátumot kiterjesztette a Facebook a többi csatornájára is: a Whatsappra Állapotként, majd a Messengerre és Facebookra. A forma egyre sikeresebb: az ilyen tartalmak száma ezeken a platformokon többszörösére nőtt, a felhasználók egy olyan formátumnak tekintik, amivel közelebb kerülhetnek barátaikhoz és a márkákhoz. A Facebook vezetőinek előrejelzései szerint a Stories forma le fogja hagyni a feed posztokat 2019-ben. A Facebook számára már “csak” erre a formára alkalmazható minél szélesebb hirdetési fajták megtalálása a feladat a platformjain.
Hogyan gondolkodj?
Ossz meg “kulisszák mögötti” és felhasználók által készített tartalmakat a Storiesban. Oszd meg a Facebook mellett az Instagram céges profilban is ezeket a Történeteket! Használd ki a Facebook hirdetési lehetőségét erre a tartalomtípusra is, hiszen jó eredményeket hoz ez a hirdetési forma.
2. A Google My Business /Cégem használata megjelenik azoknál a cégeknél, ahol fontos a SEO Google Cégem admin menüstruktúrája
A Google 2018-ban rengeteg új funkciót vezetett be a Cégemben:
- A cégbemutató beállítási lehetőségeit időpontfoglalási funkcióval, szolgáltatások bemutatásával, árfeltüntetés lehetőségével, nyitvatartási idők valós idejű jelzésével bővítette .
- Üzeneteket lehet a felhasználóktól fogadni, azokra rögtön válaszolni.
- Kérdéseket tehetnek fel a felhasználók, amire válaszolhat a cég.
- Hetente bejegyzéseket lehet létrehozni 1500 karakterig képpel, CTA gombbal akár egy weboldalra. Ugyanebben a szekcióban kiemelt termékeket, akciókat lehet megjeleníteni, videókat feltölteni.
- Poszterkészítési lehetőséget vezettek be, melyek a felhasználók visszajelzéseiből készíthetők, később akár emailen is megoszthatók.
- Egyszerűen elkészíthető weboldal lehetősége is rendelkezésre áll, mely kiváló lehetőség helyi mikrovállalkozásoknak. Akár fél óra alatt elkészíthető egy saját domaines weboldal.
- A funkciókat erős analitikával is támogatja a Google.
Ezek a funkciók nagymértékben megkönnyítik a kisvállalkozások digitális megjelenését és új lehetőséget nyújtanak azoknak a cégeknek, akiknek fontos a keresőoptimalizálás. A Google My Business tulajdonképpen egy közösségi médiás csatornaként kezdhet el működni, ami a keresőoptimalizáltság oldaláról közelíti meg ezt a funkciót. Mindenképpen érdekes kezdeményezés, ami sok cég számára nyújt egyszerű megoldásokat.
Hogyan gondolkodj?
Érdemes az általános céges beállításokat elvégezned, melyek segítik a helyi keresőoptimalizáltságot. Hetente új posztok létrehozásával szintén növelhető a megtalálhatósága a cégnek, blogodnak új látogatókat szerezhetsz erről a csatornáról. Kis helyi cégek 100%-osan kihasználhatják az új funkciókat, s így külső segítség bevonása nélkül is jelentős digitális jelenlétre tehetnek szert minimális ráfordítással. Amennyiben megfogadod és alkalmazod ezeket a praktikákat, a keresőkben cégednek ilyen megjelenése kell hogy legyen:
A teljes poszt itt érhető el a további előrejelzésekkel!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!