Ha nincsen jó stratégiád, posztolgathatsz az idők végezetéig

Ha nincsen jó stratégiád, posztolgathatsz az idők végezetéig
Minden cégnek és vállalkozásnak hasznára válna, ha pontos stratégiája lenne arra a vállalaton belül, hogy hogyan is kellene használni a közösségi csatornákat, mert ezzel sok időt és feszkót meg lehetne takarítani.

A cégek és vállalatok legtöbbje sajnos nem rendelkezik olyan stratégiával, amely pontosan definiálná a közösségi médiumok használatát a szervezeten belül. Stratégia nélkül pedig aligha lehet bárki is képes megfelelő eredményt elérni a közösségi csatornákon.
A marketingmorzsak.hu hat olyan érvet is felsorakoztat, ami miatt érdemes komolyan venned a stratégia elkészítését és annak pontos betartását:

Javítja a céged megítélését:
A rendszeres posztolás azt sugallja a felhasználóknak, hogy jól szervezett vállalkozással van dolguk, amiben érdemes megbízni. Ennek sajnos az inverze is igaz: ha össze-vissza posztolgatsz, akkor éppen az ellenkező hatást válthatod ki a követőidből.

Időt takarít meg neked:
Egy igényes tartalomnaptár megszerkesztése nagy feladat, amely kezdetben sok erőforrást igényel, hosszútávon azonban jócskán meghálálja a befektetett energiádat, és rengeteg időt spórolhat neked.

Nyomon követheted a céljaidat:
A közösségi médiában csak akkor lehetsz sikeres, ha tudod, hogy mi a célod az aktivitásoddal. A stratégiába pontosan beleírhatod a céljaidat és megtervezheted az oda vezető utat, majd mérheted is az eredményességet.

Hatékonyabban célozhatod meg a közönséged:
Előre eltervezheted melyik nap milyen típusú posztokkal szeretnéd interaktivitásra bírni a célközönségedet.

Teret ad a kreativitásnak:
Sokszor juthat eszedbe olyan ötlet, ami aznap nem releváns, egy másik alkalommal azonban kiváló tartalom válhat belőle, ezeknek mindenképpen hagyj ki helyet a stratégia tervezésénél, majd írd fel utólag az összeset.

Versenyelőnyhöz juttathat:
Ha nem tervezel, akkor más csatornáira kell ötletekért járnod, vagyis legtöbbször másolni fogsz. Ha azonban jól megtervezed az aktivitásod, akkor téged fognak mások leutánozni, ami a felhasználóknak is feltűnik majd egy idő után.

Bár sok cégnél a Facebook-posztok napjainkban is a recepción születnek, a fentebb látott tanácsok tükrében bátran kijelenthetjük, hogy a legtöbb esetben jobb egy márka kommunikációját egy profi csapatra bízni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!