Google hirdetések: tényleg megéri belefeccölni a nagy pénzt?

Google hirdetések: tényleg megéri belefeccölni a nagy pénzt?
A Google hirdetések használatán valószínűleg minden cég elgondolkodott már, ám a rendszer elképesztően komplex. A 7 Digits két senior kampánymenedzser szakértője segít a végére járni az alapkérdéseknek, ami minden Google hirdetéssel szemező céget érdekel.

Ma már minden magára valamit is adó cég - legalább - elgondolkodott a Google hirdetések használatán. De a rendszer nagyon komplex, és általában a legegyszerűbbnek tűnő kérdésekre is csak többszörösen összetett, feltételes módoktól hemzsegő válaszokat lehet adni. A 7 Digits két senior kampánymenedzser szakértője segít a végére járni az alapkérdéseknek, ami minden Google hirdetéssel szemező céget érdekel.

Mi a Google Ads (Adwords)? Egy kattintásalapú hirdetési rendszer, amivel a Google keresőben jelenhetnek meg a hirdetéseid. Csak a kattintásokért kell fizetned, és teljes kontrollod van afelett, hogy milyen platformon, a Föld mely pontján és mikor jelenjenek meg a hirdetéseid. Ráadásul azt is eldöntheted, mi az a maximum, amit egy kattintásért hajlandó vagy kifizetni.

Scillinger Zsuzsi (senior PPC kampánymenedzser és stratéga) és Hernádi Máté (senkior PPC kampánymenedzser és analytics guru) válaszolt a 7blog.hu kérdéseire.

- Mire jó a Google Ads?

- Máté: Keresési megjelenést tudsz vele elérni anélkül, hogy rengeteg időt fektetnél a SEO-ba. Magyarán akkor is lehetsz egy találati lista legelején, ha a Google keresőmotorja amúgy a 40. oldalra rangsorolna.

- Zsuzsi: Pontosan. Definíció szerint a Google Ads a Google hirdetéskezelő szolgáltatása, amivel találatként megjelenhetsz a keresőben, a GMail-ben, a YouTube-on vagy a Google partnerhálózatán. Azaz pénzért cserébe bérbe veheted a Google felületét, használhatod az algoritmusát és közönséginformációit.

- Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy ma kevés olyan fontos (és nagy) közönség van, mint a Google közönsége; kevés cégnek van annyi információja, mint a Google-nek, és kevés olyan fejlett technológia van, mint a Google technológiája.

- M: Főleg hogy a Google piaci részesedése elég nagy, olyan 95% körül van. Az Edge óta talán lejjebb ment, de akkor is 85%. Tehát aki internetezik, annak 85%-át eléred. Azért az nem rossz!

- Működik-e a cégeknek a Google Ads?


- Zs: A keresési hirdetésekben minden más hirdetéstípushoz képest hatalmas pluszként jelenik meg, hogy azokat is el tudjuk érni, akik már biztosan tudják, hogy vásárolni szeretnének. Például ha valaki beírja, hogy “olcsó TV vásárlás online”, az az esetek 98%-ában biztosan tudja, hogy a közeljövőben TV-t szeretne vásárolni. Egy óriásplakát, vagy TV reklám ehhez képest sörétes lövés.

- M: Én is ezt a kontrollt szeretem a legjobban, hogy a keresésekből kiderül, ki hol tart a vásárlási folyamatban, és aszerint tudjuk őket megszólítani. Tapasztalataim szerint majdnem mindenkinek tud működni a Google Ads, akinek van egy értelmezhető, jó weboldala. Éppen a nagyfokú kontrollnak köszönhetően. Valami nem működik? Ne használd.

- Na de tényleg mindig működik a Google Ads?


- Zs: Dehogyis. Vannak esetek, amikor működhetne, de az értékesítési csatorna többi része nem stimmel. Egyrészt kell, hogy legyen keresési forgalom. Ha nincs keresés, nincs mire hirdetni. Ezekben az esetekben jobban működhet a Facebook vagy egy Display kampány. Másrészt nem árt, ha a weboldal jól konvertálja a ráterelt forgalmat. Lyukas edénybe felesleges vizet tölteni.

- M:
Jól mondod. Igényteremtésre nem alkalmas a keresőmarketing. És persze jeget exportálni az Északi-sarkra a Google hirdetéseken keresztül sem lehet.

- Zs: Hát ez már nem a Google Ads hibája.

- M: Igen. De ha rendben van az üzleti modell, meg lehet találni a jó kombinációt.

A teljes interjút a 7blog.hu-n olvashatja el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, Marketing