Gamification: a csodafegyver titka

Gamification: a csodafegyver titka
Egyre több szolgáltatásban kínálnak valamilyen virtuális felhasználói jutalmazási rendszert, a szakértők szerint imádjuk a incentivizálás ezen módját.

Szeretünk játszani, néa csak tudatalatti versenyési vágyunkat tökéletesen kielégíti, ha valamilyen virtuális kitüntetéssel, vagy megkülönböztető megnevezéssel jutalmazza egy szolgáltatás loyalitásunkat. A szolgáltatások tervezői kiválóan tudják, hogy a felhasználók egyfajta bennfentességet éreznek akkor, ha az oldalon díjazzák az aktivitásukat.

Szerkesztőnek, résztvevőnek, vagy egyszerűen csak egy csapathoz tartozónak érzik magukat a felhasználók azzal, hogy ha oldal nem személytelenül tekint visszatérő kommentelőire, aktivitást mutató látogatóira, bloggereire, véleményformálóira.

A Foursquare-el kezdődött minden 2009-ben, amikor az első badge örület kitört. Azóta szinte töretlen lelkesedéssel dolgoznak ingyen a felhasználók az online térképoldal vélemény alakító bejelentkezésein. Trendeket mutatnak a véleményvezérek visszatérő "becheckelései", speciális eseményeken szerezhető "kitűzőkért" küzdenek a virtuális világot szinesítő bejegyzés megszállottak. Senki sem gondolta, hogy a trend ilyen tartósan kitart majd, de úgy tűnik az ember játékosság iránti igénye sokkal nagyobb az interneten, mint a valóságban.

Egy nemrégiben készült infografika szerint a gamification olyan szinten képes a loyalitást növelni, hogy a felhasználók akár kétszer annyi időt is képesek eltölteni az oldalunkan, ha ott megkapják a megfelelő mennyiségű virtuális megerősítést.

Néhány további érdekesség : a gamificationsról... és egy érdekes infógrafika.