Fiktív karakterek a márkaépítésben

Fiktív karakterek a márkaépítésben
Használatuk sokkal költséghatékonyabb, mint például a sztárokkal való reklámozás, és előnyösebb is abból a szempontból, hogy a hírességek személyes imázsa ronthat a márka hírnevén

Használatuk népszerűsége az 50-es évekre tehető, a Kellogs Tony tigris figurájának köszönhetően, de egy idő után ódivatúnak tűntek, és kikoptak a köztudatból. A közösségi média azonban újra divatba hozta használatukat, mivel a különböző digitális csatornák rendkívül hasznos felületeknek bizonyultak egy-egy karakter életre keltésében, ezáltal elősegítetve a storytellinget, és a megosztható, vírusos tartalmak előállítását.

5 dolog, amit a fiktív karakterekről tudni érdemes

1. Rendkívül hasznosnak bizonyulnak a csekély érdeklődést kiváltó szektoroknál. A Compare the Market biztosító neve minden háztartásban ismertté vált az arisztokrata Aleksandr Orlov figurájának köszönhetően, majd riválisai a Go Compare és a Churchill is követte az olasz tenor Gio Compario-val és a világjáró bulldoggal.

2. A népszerű karakterekkel sokan visszaélnek a közösségi média világában. Twitteren számos fake Mr Clean, vagy Kellogs Tony tigris tevékenykedett, melyek a márka nevében tettek közzé bejegyzéseket.

3.  Ha azt gondolod a figurák csak a gyerekekre vannak hatással, akkor tévedsz. A TAM Media kutatása kimutatta, hogy 5-ből 1 felnőtt néz rajzfilmeket a 25 és 44 év közötti korosztályból.

4.  Felrázzák a közösségi médiát. A Twitter aktivitás azonnal megnövekedett a Broadchurch krimisorozat utolsó epizódja körül, amikor a főszereplő nyomozó interakcióba lépett a rajongókkal.

5. A fiktív karakterek használata egyre népszerűbb a B2B vállalkozásoknál. Jó példa erre a hírlevél küldő szolgáltatások közül kiemelkedő Mailchimp, melynek beépülését a köztudatba minden bizonnyal elősegítette Freddie, a csimpánz, vagy a híváselemzéssel foglalkozó LogMyCall Bernard nevű hódja.

A cikk forrását itt olvashatja.