Facebook hirdetések tévé reklám helyett?

Facebook hirdetések tévé reklám helyett?
Tényleg jók az online hirdetések, de ha gyorsan akarunk nagy tömeget elérni, akkor még mindig a tévé reklám az igazi… Gyakran halljuk ezt az érvet, ráadásul ez első látásra igaznak is tűnik, hiszen melyik online felület képes nagyon gyorsan, tervezetten elérni annyi ember, amit mondjuk a Barátok közt vagy a Fókusz egy este?

Sokszor nem elég az, hogy pontosan tudunk célozni, és nem elég a költséghatékonyság sem. Egy-egy gyors kampánynál, ahol nagy tömegeket kell megszólítani, a tévé behozhatatlan előnnyel rendelkezik.

Legalább is úgy tűnhet, pedig egyáltalán nincs így.

Többek között azóta biztos nincs így, amióta a Facebook bevezette azokat a hirdetési megoldásait, amelyiknél garantált megjelenést biztosít napi szinten, akár milliós nagyságrendben is.

Az egyik ilyen lehetőség az utóbbi időben itthon is egyre többet használt Log Out Experience típusú hirdetés (beceneve: LOX), amivel akkor találkozhatunk, ha kijelentkezünk a Facebookból.

Itt az egy napi megjelenés 3 millió fölött van, amivel több, mint 1.5 millió embert lehet elérni.

Persze az elérésnél az online környezetben sokkal többet is elvárhatunk.

A Thinkdigital hazai tapasztalatai alapján, ha a kijelentkezés után videóval találkoznak az emberek, akkor a megtekintések akár a 80.000-et is elérhetik egy nap alatt, az átkattintásban pedig nem kizárt az 50.000-es szám.

De nem csak arra a másfélmilliós tömegre lehet célozni, aki kijelentkezik minden nap (akár többször) a Facebookból.

Ha valaki a Facebookon belül szeretne gyorsan sok emberhez eljutni, erre is van megoldás, ami News Feed Reach Block névre hallgat, és ahogy a neve ígéri, a hírfolyamban lehet vele megszólítani az embereket mobilon és asztali böngészőben egyaránt.

A garantált megjelenés pedig több, mint kétmillió-háromszázezer ember egy napon belül.

Ezek már olyan számok, amiket nehéz félresöpörni azzal, hogy csak a tévé képes tömegeket gyorsan elérni. Ráadásul ezek csak a Facebook megoldásai.

Nyugodtan gondolkodhatunk YouTube-ban, AdWords-ben és különböző portálok banner felületein is, amikkel szintén százezreket lehet nagyon gyorsan megszólítani.

Azt hiszem, elmondhatjuk, hogy az online hirdetési piac felnőtt a dinamika területén is.

Érdekes, hogy sok esetben a publikus kommunikációban a nagyobb online hirdetés szolgáltatók nagyon visszafogottan nyilatkoznak a lehetőségeikről.

Előszeretettel emlegetik úgy a termékeiket, hogy azok nem a tévéreklámok ellenfelei, inkább kiegészítői.

Persze tényleg igaz, hogy az integrált kampányok esetén, nagyon jól tudják támogatni egymást a különböző képernyőkön elhelyezett reklámok, de az ilyen nyilatkozatok mögött néha inkább a piac óvatos nevelése és a kapcsolati rendszerek védelme sejthető.

Ezek ellenére érdemes felismerni, hogy ma már az online hirdetéseket sem szabad beskatulyázni egyfajta támogatói szerepbe.

A sokszor ki nem mondott lehetőségek ellenére reális alternatívaként jelennek meg a mobilos és az asztali hirdetések, amik képesek a tévéhez fogható tömeget nagy gyorsasággal elérni.

Érdemes ezt is figyelembe venni a médiatervezésnél, és akkor, amikor embereket akarunk elérni, vagy akár mozgatni több csatorna között.


Lévai Richárd

Lévai Richárd az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, több marketing könyv szerzője. Az idén 17 éves RG Stúdió marketing vezetője és egyik alapítója. 2015-ben a magyar kommunikációs szakma …