Ezen múlik a keresőoptimalizálás sikere

Ezen múlik a keresőoptimalizálás sikere
A keresőoptimalizálási folyamat célkitűzések utáni első lépése a kulcsszókutatás. De hogyan is kell ennek nekiállni?

A cél jellemzően az, hogy a Google jól rangsorolja az oldalunkat az adott kulcsszavakra, azaz, ha valaki ezekre keres, akkor a mi oldalunk legyen előrébb  - írja a kosarertek.hu. De miért is? Nyilván azért a mögöttes célért, hogy nagyobb forgalmat kapjon az oldalunk, hiszen a találati oldalon lefelé haladva exponenciálisan csökken a kattintásszám. A forgalom mellett két fontos tényezőt fontos figyelembe venni, mindkettő a haladó keresőoptimalizálás kategóriába tartozik: hogyan konvertál az adott kulcsszó a mi oldalunkon (ez komoly A/B tesztekkel deríthető csak ki), illetve, hogy mennyi erőfeszítés szükséges ahhoz, hogy előrébb kerüljünk a találati listán, másképpen fogalmazva: mekkora befektetés szükséges egy-egy kulcsszó esetén az előrébb jutáshoz (ezt előre lehet becsülni, de nehéz és pontatlan a becslés).

Kulcsszókutatás: A csempe és a falburkoló lap esete
Miért kell kutatni, amikor a termékeimnek egyféle nevük van, és az teljesen egyértelmű? – kérdezhetnéd, teljesen jogosan. Kedvenc anekdotám erről az, amikor régen egy kedves ügyfelünk némi felháborodással dobta vissza az elkészült print katalógus szövegét azzal, hogy a csempe szó nem elég szakszerű, csak falburkoló lapnak vagy padlóburkoló lapnak nevezhetjük. Nyilván igaza volt akkor, de ha mondjuk egy webshopot építettünk volna, akkor érdemes lett volna megnézni a két szónak a keresettségét és az alapján választani. Valahogy „zsigerből” tudjuk, hogy a csempe nyerne.

Idáig rendben is van, de mi a helyzet a szinonimákkal, mondjuk csempe vs. padlólap vs. greslap vs. burkolólap? Na ez már nem olyan egyértelmű.

Vagy mi történik a kulcsszavunkból képzett kifejezésekkel? Tehát „akciós csempe”, „csempe árak”, „burkolólapok olcsón”, „csempe békéscsaba” a jó választás?

Kulcsszó-kiválasztás: A keresettség nem minden

Mennyire könnyű meghódítani azt a bizonyos Google első találati oldalt? Ha mindenki kiválasztaná azt a kulcsszót, amire a legtöbben keresnek, s arra optimalizálná az oldalát, akkor az összes többi (kisebb keresettségű) kifejezésre nyilván egy kis munkával könnyen az első oldalra kerülhetnénk. Éppen ezért amióta a keresők léteznek, a keresőoptimalizálók mindig igyekeznek megnézni azt, hogy érdemesebb-e egy alacsonyabb keresettségű kulcsszóra optimalizálni, amelyikre kisebb a verseny. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: SEO, google