Eladni a pódiumról?

Eladni a pódiumról?
Az Internet Hungary vagy bármelyik más nagyobb konferencia kiváló lehetőség arra, hogy eladjuk a termékünket vagy szolgáltatásunkat hallgatóinknak.

Évről évre hallgatom Horváth Lászlót a különböző konferenciákon és azt érzem, hogy minden egyes alkalommal elvarázsol. Elvisz a saját világába, San Franciscoba, Silicon Valleyba csak a szvai segítségével. A teremben ülők megérzik ösztönösen, hogy Laci amiről beszél, az maga a valóság és hogy az téma amiről éppen előad az a legérdekesebb dolog a világon. Született előadó és kiváló szakember. Az előadások végén még mindenki bszélni akar vele, s ő a világ legtermészetesebb módján ezzel meg is nyeri a hallgatóit társnak, partnernek, ügyfélnek.

Erről a jelenségről készített egy másik kiváló szakember - Renée Moore - egy infografikát, amit mindenképpen meg szerettem volna osztani azokkal, akik előadnak. A grafika tulajdonképpen egy elemzés arról, hogy mit is csináljunk az időnkkel a pódiumon. Mik azok a mindenképpen alkalmazandó elemek, ami nélkül nem érdemes kimerészkedni egy előadónak hallgatói elé.

Miért értékesek a percek és hogyan osszuk be őket, ha felkérést kapunk egy konferenciára, szimpóziumra. A szakmai rendezvények többségén tudjuk, nagyjából kik is a hallgatóink, de egy nemzetközi felkérés esetén a közönség soraiban olyan emberek ülhetnek, akik direkt bevételeket, megrendeléseket eredményezhetnek egy jó előadás hallatán.

Ellenkező esetben a lehetőségeink jelentősen szűkülhetnek. Voltam már olyan nemzetközi startup eseményen, ahol felháborítóan felkészületlen pitch-el égette le a cégét egy előadó. Szomorú következményként persze senki sem volt kiváncsi a szolgáltatásukra és egy hatalmas lehetőséget puskáztak el nemzetközileg.

Érdemes tehát felkészültnek lenni és betartani a szabályokat, vagy az ismeretükben úgy felrúgni azokat, hogy mindenki ránk figyeljen a teremben.