Együttműködik a GVH és a Márkaszövetség

Együttműködik a GVH és a Márkaszövetség
Céljuk, hogy támogassák a gazdasági versenyre irányadó jogszabályok, etikai normák tiszteletben tartására törekvő szemlélet megerősödését.

Együttműködési megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Márkaszövetség, hogy támogassa a gazdasági versenyre irányadó jogszabályok, etikai normák tiszteletben tartására törekvő szemlélet megerősödését.

(Képünkön jobbról Ács Tamás, a Márkaszövetség elnöke, mellette a Gazdasági Versenyhivatal elnöke, Dr. Juhász Miklós.)

Az MTI-hez kedden eljuttatott közös közleményük szerint az együttműködési megállapodásban rögzítették a folyamatos szakmai párbeszéd és kölcsönös tájékoztatási tevékenység kereteit.

Friss kutatások kimutatták, hogy fokozatosan nő a piaci versenyt támogató hazai vállalkozók aránya, ugyanakkor a hazai cégvezetők jelentős része a versenyjogi megfelelés fogalmáról továbbra sem hallott, többek között ezen a helyzeten is javítani kíván a GVH és a Márkaszövetség.

Tevanné dr. Südi Annamária, a GVH főtitkára a közleményben kiemelte, hogy a megállapodás keretében nemcsak közvetlenül a Márkaszövetség 60 tagvállalatát érik el, hanem közvetve azok mintegy 30 ezer hazai kis- és középvállalkozói beszállítóját is.

Fábián Ágnes, a Márkaszövetség alelnöke a közleményben úgy fogalmazott: elengedhetetlen, hogy a vállalkozások mellett az azokat képviselő kamarák, egyesületek, szakmai szövetségek is tisztában legyenek a saját tevékenységük versenyjogi korlátjaival, a hatékony érdekvédelem nem mehet a jogszerűség rovására, nem vezethet összebeszéléshez, kartellezéshez, mert ennek súlyos anyagi és morális következményei lehetnek – derült ki az MTI híréből.