Csúcson a programmatic-költés

Csúcson a programmatic-költés
Az idei 62 százalékról jövőre 65 százalékra emelkedik a programmatic részesedése a digitális médiában megjelenő hirdetéseknél.

Jövőre már a digitális platformokon reklámra fordított összeg kétharmadát programozott médiavásárlás (programmatic) révén költik el a Zenith előrejelzése szerint. A programmatic növekedési üteme ugyanakkor várhatóan lassul a következő években - írja az mmonline.

Az idei 62 százalékról jövőre 65 százalékra emelkedik a programmatic részesedése a digitális médiában megjelenő hirdetéseknél. A Publicis csoporthoz tartozó Zenith prognózisa szerint ez dollárban kifejezve azt jelenti, hogy 2018-ban 70, 2019-ben pedig már 84 milliárd dollárt költenek el így világszerte a hirdetők. Az elemzés kapcsán fontos megemlíteni, hogy az ügynökség a keresésekhez kapcsolódó reklámot, valamint az online apróhirdetési piacot nem vizsgálta. Az előrejelzésből kiderül az is, hogy 2020-ban már 98 milliárd dolláros lehet a programmatic költés a digitális médiában.

A Zenith prognózisa ugyanakkor arra is rámutat, hogy a programozott médiavásárlás térhódításával párhuzamosan folyamatosan lassul a szegmens növekedése. Míg tavaly éves összevetésben még 32 százalékos volt a bővülés, addig idén 24, jövőre pedig már csak 19 százalékos lehet.

A legtöbbet az Egyesült Államokban költik programmatic keretében, idén ez az összeg 40 milliárd dollár lehet, vagyis a teljes globális programozott médiavásárlás 58 százaléka. Kína a második ebben a mutatóban, a távol-keleti országban 7,9 milliárd dollárt költhetnek el ilyen módon idén a hirdetők, míg az Egyesült Királyságban 5,6 milliárd dollárt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: programmatic