Csinálj hőst a vásárlódból: kínáld neki a szupersztár érzést

Csinálj hőst a vásárlódból: kínáld neki a szupersztár érzést
Szövegírás és marketing szakértőktől sokszor elhangzik az, hogy ne a termékünkről beszéljünk, hanem arról, hogy mit ér vele el az ügyfelünk (nem hajvágást kínálunk, nem is a szép frizurát, hanem azt a szupersztár érzést, amikor megjelensz valahol). Sajnos sok cég még ezt sem alkalmazza a gyakorlatban, pedig van még itt még valami, ami része kellene hogy legyen az értékesítési kommunikációnak is. Ez pedig küldetése, hogy miért csinálja, amit csinál.

A válasz pedig még véletlenül sem az, hogy “Hát a profitért”. Nyilván fontos az üzleti eredmény, és nem is kell úgy tenni, mintha nem lenne. Simon Sinek méltán híres TEDx beszédében mondta el, hogy azok a cégek az igazán sikeresek, akik elsősorban nem azt kommunikálják, hogy mit csinálnak, mit árulnak, hanem, hogy miért. De már évtizedekkel e beszéd előtt is fontosnak tartották, hogy a cégeknek legyen missziója, hiszen egy ügyhöz mindig könnyebb kapcsolódni, mint egy értékesítési tevékenységhez.

De hogy is néz ki ez a gyakorlatban? Semmiképpen nem úgy, hogy az iroda folyosóján, vagy a CEO asztala mögött függ egy többszörösen összetett, idegen szavakkal telezsúfolt homályos blabla. A missziónak tömörnek, könnyen érthetőnek, és gyakorlatinak kell lennie, hogy a munkatársaktértsék, hogy nap mint nap ezért dolgoznak, a partnerek és alvállalkozók tudják, hogy mihez csatlakoznak, a vevők pedig hősnek érezhessék magukat általa. A küldetés kommunikálása megkülönböztet a versenytársaktól, megjegyezhetővé és elmesélhetővé tesz, könnyebb felhívni magadra a sajtó vagy épp a befektetők figyelmét, és márkát is épít.

Milyen a jó misszió?
Egy valós vállalkozás problémát old meg, vagy vágyat elégít ki, vagy mindkettő. A küldetés lehet az, hogy egy olyan terméket adj, ami könnyebbé teszi a vásárlóid életét, vagy komplexebb, jobb szolgáltatást kínálni, mint mások. Ha mindez személyes indíttatásból indul, akkor azt is bele lehet építeni.

A Mamas és Pappas babagondozáshoz szükséges termékeket árul. Nemcsak a weboldalukon, hanem a kiszállított termékek dobozán is ott van a missziójuk:

“Először családot alapítottunk, majd céget. Többet szerettünk volna adni a gyerekeinknek, ezért a kezünkbe vettük a dolgokat. Saját és ügyfeleink tapasztalatai alapján fejlesztjük és teszteljük a termékeinket. Stílust és magabiztosságot viszünk a szülőség minden pillanatába, és hagyunk érvényesülni, bármilyennek is éled meg.”

Elmondták a történetüket, majd bevonták a vásárlót és a leharcolt szülőkből magabiztos hősöket csinálnak a végére.

Még több valós példa

Az IKEA-ban a termékek mellett látjuk kifüggesztve, hogy az alkotóknak milyen szempontjai voltak, és hogyan tettek meg mindent azért, hogy praktikus és trendi lakásunk lehessen. A Costa kávézókban a szalvétákra olvashatjuk, hogy 1971 óta teszik boldoggá az embereket. A példákat a végtelenségig lehet folytatni, de már ezek is nagyon jól mutatják, hogy milyen konkrét célok vannak egy misszióban, és hogy milyen sokféle módon lehet és kell is kommunikálni ahhoz, hogy átmenjen az üzenet. A nyilvánvaló weboldal, brossúra és szórólap mellett ott a helye a termékek csomagolásán, az árajánlatokban, a közösségi média posztokban, a köszönőlevelekben, és az álláshirdetésekben is.

Az igazi misszió őszinte, sallangmentes és következetes, nem változik évente az épp aktuális trendeknek megfelelően. Nem akar mindenkinek megfelelni, csak azoknak, akik osztoznak a küldetésben, de nekik nagyon. Fontos, hogy ez csak látszólag szól a cégről, valójában a te történetednek össze kell fonódni a közönség történetével, bevonva őket, és együtt haladva előre.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Kádár Tímea

Kádár Tímea Londonban él, ahol marketingügynökségét, a Content Bonum Limited-et vezeti. Cégek marketingkommunikációs stratégiáját készítik el és olyan tartalmat hoznak létre, ami lenyűgözi a közönséget. Három hónapos …