Brazil aranylabdást szívat új reklámjában az LG

Brazil aranylabdást szívat új reklámjában az LG
2018 különösen fontos év a televíziógyártók számára, hiszen a labdarúgó-világbajnokság közeledtével megnő a kereslet a prémium kategóriás készülékek iránt. A téma aktualitásáról az LG Electronics (LG) nemrégiben közzétett videójának sikere is tanúskodik, melyben a brazil futballsztár, Kaká nanocellás SUPER UHD televíziókon teszteli a betekintési szögek jelentőségét. Az LG számára is fontos mérföldkő, hogy idén először a BBC 29 meccset közvetít 4K HDR-ben, így a focirajongók ki tudják használni a tévékészülékek által kínált legjobb képminőséget.

Az LG legújabb kampányvideója látványosan szemlélteti a betekintési szögek jelentőségét a színmegjelenítésben. A tesztben két televíziókból összeállított videofalat hasonlítanak össze: az egyik az LG prémium nanocellás SUPER UHD televízióiból, a másik hagyományos LCD kijelzőkből áll. Az “LG Nano Cell Super Challenge”, azaz LG nanocella-szuperkihívás című videót április 30-i megjelenése óta naponta körülbelül 6,6 millióan nézték meg a legnagyobb közösségimédia-felületeken (YouTube, Facebook, Instagram), ezzel az LG első olyan reklámfilmje lett, amely elérte a 200 milliós nézettséget.

A videóban Kaká feladata, hogy a labdát a videofalakon megjelenő színes négyzetekbe irányítsa, mindezt 60 fokos szögből. A kihívást gyorsan teljesíti, amikor az LG nanocellás tévéire céloz, azonban gondjai akadnak a hagyományos LCD tévék esetében.

A magyarázat egyszerű: ha teljesen szemből nézzük a televíziók kijelzőjét, akkor tökéletesen jelennek meg a színek, és a beállításoknak megfelelően látjuk a kontrasztarányt és a fényerőt. Bizonyos szögből nézve azonban ezek az értékek megváltoznak, azaz torzulnak, így akár hétköznapi helyzetben is erősen ronthatják a tévénézés élményét. A széles betekintési szögek különösen akkor jelentenek előnyt, amikor egy nagyobb társaság a nappaliban vagy egy közösségi helyen, a helyiség több pontjából nézné a képernyőt. Az LG tévék esetében akár szemből, akár 60 fokos szögből nézzük a hozzávetőlegesen egy nanométer átmérőjű részecskékből építkező nanocellás képernyőket, mindig élethű és konzisztens színeket kapunk.

A brit focirajongók idén maximálisan kihasználhatják az LG nanocellás SUPER UHD televíziók által kínált képminőséget, hiszen a BBC nemrégiben bejelentette, hogy 29 élő meccset 4K HDR minőségben közvetít a BBC One csatornán, az iPlayer alkalmazáson keresztül. A szolgáltatás egyelőre tesztjelleggel indul el: Magyarországon még nem lesz elérhető, és a csatorna az Egyesült Királyság területén is csak korlátozott számú nézőnek, a bejelentkezés sorrendje szerint biztosítja a 4K HDR tartalmakat.

Az LG 2018-as, nanocellás SUPER UHD tévéi

A széles betekintési szögekből is jól látható, pontos színmegjelenítésen túl az LG 2018-as SUPER UHD televíziói sötétebb feketéket és kontrasztosabb képeket biztosítanak a FALD technológiának köszönhetően. A FALD (Full Array Local Dimming) technológia lényege, hogy az LCD panel háttérvilágítását sorokba rendezett diódák biztosítják, melyek fényerőssége zónánként változtatható, így a megjelenő képen a világosabb színek erősebb, a sötétebb színek pedig gyengébb háttérvilágítást kapnak. A kijelző így részletesebb árnyékokat képes megjeleníteni, miközben minimalizálja a fény pixelek közötti átszivárgását a hagyományos, úgynevezett edge-lighting technológiához képest, melyben a háttérvilágítás a tévépanel mögött, a tévé keretében kapott helyet.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: LG, televízió, foci