Brand építés: így add el magad!

Brand építés: így add el magad!
Ha brand építés, akkor kiabáljunk – minél hangosabban? Ez is egy módszer. De ma már fülsiketítő a reklámzaj. Sőt költséges is! De ha nem így, akkor hogyan?

Marketinges körökben kering a mondás: egy agysebésszel nem vitatkozunk árakról. Miért? Mert szakértővel van dolgunk, akinek a speciális tudását akkor is hajlandók vagyunk megfizetni, ha az összeg borsos. Szóval amikor igazán számít a vásárlás, akkor nem az árat nézzük, hanem az értéket, amit cserébe kapunk. Ha ez utóbbit magasabbnak érezzük az elköltött pénzénél, akkor bőségesnek tűnik a csere – az ártól függetlenül - írja a langmarkommunikcio.hu.

Egyetértesz? Akkor íme három fonáknak tűnő, de remekül működő módszer a tudásod kommunikálása általi brand építés gyakorlatához:

1. Villantsd fel a „gyenge pontjaidat”!
Túl szép, hogy igaz legyen? Akkor talán nem is az. Ugye Te is így szoktál néha gondolkodni akkor, amikor a „mindent megoldóˮ csodaszerekről hallasz? Annyira szegény még senki nem volt, hogy ígérni ne tudott volna. Csillagot az égről leszedő ígéretek helyett mondj inkább valami tarthatót, és meggyőzőbb leszel!  Hiteles szakértőként nyugodtan említsd meg az ajánlat elején, hogy megoldásaid nem fogják varázsütésre eltünteti az érdeklődők összes lehetséges életproblémáját! Ezzel annál szebben kihangsúlyozza majd az értékesítési szöveged a végén, hogy mik azok a gondok, amikben viszont tényleg hatékonyan segítesz. Nézd meg ezt a cikkünket is a linken, ha többet szeretnél tudni az értékesítési szövegírás gyakorlatáról!

2. Ne add magad olcsón!

Van egy pont, ahol a jó ár már gyanús. Meg amúgy is: aki már az első randevún kapható, azt nem értékelik túl sokra a komolyabban keresők. Lehet, hogy elsőre kockázatosnak tűnik a magas árszabás. De ha erőforrásaid nem kiapadhatatlanok, és valóban értesz a dolgodhoz, akkor meg kell szűrnöd a vevőket. Ha vérprofi vagy, akkor egy idő után úgysem fogsz tudni mindenki kiszolgálni, és nem is az a cél, hogy belegebedj a munkába. Hanem az, hogy jó sokat keress, nemde? Ezért ne az olcsóságot, a mindenkor elérhetőséget, a maximális „rugalmasságot” és a bármikor/bárkinek rendelkezésre állást kommunikáld magadról! Ha a brand építés a cél, akkor szakmai hitelességedre, profizmusodra essen a hangsúly! Arra, hogy a minőségből nem engedsz. Ami miatt bizony vannak olyasmik is, amiket nem vállalsz be. Mert pl. nem vagy hajlandó a termékedből értéket, időt kispórolni csak azért, hogy olcsóbban és nagyobb mennyiségben add el. A teljes poszt itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!