Blog vagy/és tartalommarketing?

Blog vagy/és tartalommarketing?
Egyre gyakrabban vetődik fel a kérdés, hogy van-e értelme külön kezelni a két fogalmat. Az egyik lassan nem működik a másik nélkül és fordítva.

Eljött a korlátlan tartalomfogyasztás ideje állítják a kutatók. Azonban adódik vele egy kis gond, miszerint olyana mennyiségű tartalamat generálunk, hogy a hatalmas zajban már nem igazán látszik/hallatszik a lényeg.

A blogok egyfajta stabilitást adnak a munkánkhoz, hiszen áttekinthető formában pontosan azt tudjuk rajtuk keresztül eljuttatni, ami éppen aktuális a területünkön. Ezen felül kellőképpen edukatívak is lehetünk, főleg, ha valamilyen szakmai tartalommal szeretnénk olvasóinkat elkápráztatni. A személyesség már csak hab a tortán, ami megadja a lehetőséget arra, hogy látogatóink hűségesen időről időre visszatérjenek.

A tartalommarketing ezzel szemben sokkal többet próbál felvállalni, az oldalunk, céges oldalunk információ ellátását már nem csak saját anyagból valósítja meg, külső forrásokat tallóz, más szellemiségű anyagokat is elérhetővé tesz, vitát generál, aktivitásra sarkall.

Mindez gyakorlatilag hiábavaló erőfeszítés, ha nem irányítunk rá figyelmet, ha nem építjük folyamatosan az olvasói bizalmat, és nem érünk el új olvasókat folyamtosan. Erre külön eszközrendszer és programozható automatizmusokra van szükség. 

Itt nem a tartalom minősége az elsődleges, - bár anélkül csalódott lesz az újonnan megszólított olvasó - hiszen a tevékenységünk arra fókuszál, hogy miként szerezzünk új embereket. A régiek megfelelő gyakorisággal kapjanak újabb gondolkodnivalót.

A Linkedin, a Twitter és a Facebook különböző módon hasznos az automatizmusok és a kreatív gondolatok világában. Kombinációjuk egyértelműen kifinomult tervezést igényel, hiszen bármilyen jó tartalmat is állítunk elő csakszép folyamatosan lehet a véleményvezérek világába felkapaszkodni.