Az IKEA a tinikre ″vadászik″

Az IKEA a tinikre ″vadászik″
Az Ikea is „millenial brand” akar lenni. A Media Hungary konferencián előadást tartottam arról, hogy hogyan érik el a sneaker brandek – a vezető sportcipőmárkák, mint a NIKE és az ADIDAS a fiatalokat, és mit tanulhatnának más brandek tőlük - írja a konferencia legfiatalabb előadója.

Az IKEA megcélozta a trendi fiatalokat

Az Ikea  is  „millenial brand” akar lenni. A Media Hungary konferencián előadást tartottam arról, hogy hogyan érik el a sneaker brandek – a vezető sportcipőmárkák, mint a NIKE és az ADIDAS a fiatalokat, és mit tanulhatnának más brandek tőlük. Hiszen ez egy nagy probléma sok óriási márkának, akik „szüleim” márkái.

Az Ikea bevetette ugyanazt a taktikát, mint a sneaker (sportcipő) brandek, csinált egy kollaborációt. De nem akárkivel, Virgil Abloh-val, a világhírű high-end streetwear, divat  márka az Off-White CEO-jával és egyben dizájnerével.  Ők is külső dizájnert, spt fashion designert hotak be, egy teljesen más image-dzsel rendelkezőt mint az IKEA, hogy szintén új sztorikat lehessen eladni, amiket másképp nem lehetett volna, hisz nem hittük volna el. Az IKEA azért, hogy kibővíthesse a csak család-márka image-t, összedolgozott Virgil Abloh-val.

Már a barátaim is az IKEA-ba járnak fotózkodni

Abban is biztos vagyok, hogy a balhé ami nemrég volt a Balenciaga- IKEA táska miatt  - hogy lemásolták a az IKEA bevásárlószatyrát  és eladták 1000 dollárral drágábban - nem véletlen volt. Meg volt tervezve, hogy a fiatalok felfigyeljenek az Ikea-ra. Ez a hír végigszaladt a közösségi médián és sokakat megihletett – megszülettek az IKEA sneakerek, elindult az IKEA hype.

Az IKEA eddig is kacsintott a sneakerek felé. Már tavaly csináltak egy kisérleti szobát a Hypebeast médiafelülettel, milyen lehet egy ideális szoba egy „sneakerhead” számára. (Sneakerhead – sportcipő szakértő, gyűjtő fiatal. Mint én.)

A svéd brand tehát elég korán kapcsolt. Rájöttek, hogy „Z-generáció” lassan felnő, munkát találnak, családot alapítanak vagy éppen megveszik az első lakásukat. De hogyan döntik el, hogy melyik márka bútorait vegyék? Nagyon úgysincs különbség. A bútor az bútor. Ugyanabból az anyagból van, mindegy, hogy az Ikeában vagy például a Kikában vesszük. A svédek ezt a célcsoportot már elérték.. Most  kitalálták, hogy dolgozzanak össze egy olyan emberrel akire a fiatalok felnéznek, hallgatnak és megveszik a ruháit. Ez pedig pont Virgil Abloh, az Off-White főnöke/dizájnere.
Ezzel megalkották az első kollaborációt egy bútormárka és egy fiatalok között hypolt divattervező között.

A dizájner fontosabb vagy a dizájn?

A Forbes 2015-ben azt írta, hogy az Ikea azért sikeres, mert a termékeinél nem a dizájner, hanem magát a dizájn áll a középpontban. A felnőtteknek ez lehet, hogy nagyon bejön, de az én generációm már másképp gondolkodik. Mi máshogyan nevelődtünk. Mi nem azért veszünk meg egy bizonyos terméket, mint a felnőttek. Nekünk a dizájner fontosabb mint a dizájn.

Saját elmondásuk szerint is ez az együttműködés kimondottan a fiatalokért jött létre. Saját elmondásuk szerint létre akarják hozni az első otthont amelyik divatos, de közben olcsó. Miért is legyen olcsó? Biztos vagyok abban, hogy azért, hogy a majd az első saját otthonukat berendező fiataloknak az Off-White x Ikea szék/szekrény/asztal/akármi, biztosan beleférjen a büdzsébe. Ez a kis kollekció csak 2019-ben fog megjelenni, bár kétlem, hogy azért, mert akkora munka, hogy két évbe teljen létrehozni. Sokkal inkább azért, mert a sok Virgil Abloh-t istenítő fiatal akkor lesz majd annyi idős, hogy a kollaboráció termékeit, be tudja már építeni a saját házába. Eljött az idő. Az IKEA minket akar.

Virgil Abloh az Ikea gyárban - A bútorkollekció csak 2019-ben érkezik, de addig is egy Virgil Abloh táskának örülhetünk



Trunk Tamás

Trunk Tamás