Az Apple alkalmazás-fejlesztőkkel áll össze az AIDS elleni harcban

Az Apple alkalmazás-fejlesztőkkel áll össze az AIDS elleni harcban
Aki otthonosan mozog az Apple termékek világában, már biztosan észrevette, hogy bizonyos iPod-ok és iPhone, iPad tokok vad piros színben érkeznek, RED jelöléssel. Ezek nem csupán esztétikai célt szolgálnak, hanem egy fontos jótékonysági program részét képezik, mert az Apple ezen termékek és kiegészítők eladásából befolyó bevételeinek egy részét a RED alapítványnak utalja. A kezdeményezés, mely az afrikai AIDS betegeken igyekszik segíteni, idén kimagaslóan nagy összegre számíthat az Apple-től és partnereitől, melyek az idei karácsonyi időszakra egy egyedülálló programot dolgoztak ki.

A kezdeményezésben olyan alkalmazások vesznek részt, mint a Garageband, FarmVille 2, Angry Birds, Threes, Paper, Cut the Rope, FIFA 15, Rayman Fiesta Run és a The Sims, melyek mind vállalták, hogy a november 24. és december 7. közötti letöltésekből befolyó teljes összeget az alapítványnak utalják. Ebből a pénzből még az Apple App Store se vonja le a szokásos jutalékait, hanem ezek is mind a rászorulók megsegítésére lesznek elkülönítve.

Emellett az Apple vállalta, hogy a december 1-én, minden eladásának egy bizonyos részét szintén a RED-nek fogja felajánlani. Ez azért is különösen izgalmas, mert december 1., melyet Amerikában Cyber Monday-ként ismernek, a karácsonyi vásárlások egyik csúcspontja. A pontos százalékokat nem lehet még tudni, de a hírek szerint, egy darab iMac számítógép eladásával, annyi hozzájárulást fizet az Apple az alapítványnak, mely egy HIV beteg 4 havi gyógyszerellátásához elegendő.

Az Apple saját állítása szerint a Red-el való 2006-os összeállás óta, 75 millió dollárral támogatták az afrikai betegeket. Az idei rendkívüli akciónak köszönhetően ez az összeg jócskán megugorhat. Az Apple kezdeményezését látva remélhetőleg a jövőben más technológiai vállalatok is hasonló akciókat indítanak, melyek egy nemes cél mögé állva, még akár az eladásaikat is növelhetik.