Akiknek igazán nagy üzlet a nyomtatott sajtó

Akiknek igazán nagy üzlet a nyomtatott sajtó
A hirdetők 17 százalékos bevétel növekedésre számíthatnak a printtel. Ha a megtérülésről van szó a magazinhirdetést alkalmazó és nem alkalmazó kampányokat összevetve megdöbbentő különbségek láthatók.


Az interneten, közösségi médián, és alkalmazásokon keresztüli hirdetések mára mindennapjaink részévé váltak. A hagyományos, nyomtatott médiumok azonban a hirdetők számára egyre komolyabb lehetőséget kínálnak, mivel a digitális megoldások pont azt teszik lehetővé, hogy más kommunikációs csatornák felé is fordulhassunk. Éppen ezért nem jól teszik a hirdetők, ha csak a digitális kommunikációra összpontosítanak és megfeledkeznek a nyomtatott sajtó erejéről.

A Print Power által rendelt közelmúltbeli kutatás is ezt igazolja. Az európai FMCG kampányokat vizsgálva az derült ki, hogy az újságokat, magazinokat, szórólapokat és címzett reklámküldeményeket megfelelő arányban tartalmazó média mix 17%-kal is növelheti a reklámbevételeket. A BrandScience több mint 500 márka esettanulmányait felölelő kutatása azt mutatja, hogy az európai FMCG márkák nem a lehető legoptimálisabban költik el hirdetési keretüket. Az FMCG kategóriában elköltött minden egyes euróra 17 centtel nagyobb megtérülés lenne elérhető az újságok és magazinok médiamixben betöltött súlyának növelése révén.

A BrandScience 500-nál több ökonometriai eset alapján vizsgálta 13 európai országban a nyomtatott hirdetések szerepét a hirdetések befektetés-arányos megtérülési mutatója, az RROI (Revenue Return on Investment)* alakulásában. Az eredmények azt mutatják, hogy a napilapok és magazinok számos szektorban fontos szerepet játszanak. Nem csak jobb RROI eredményeket hoznak, de javítják a TV és online hirdetések hatékonyságát is, és a kampány átfogó megtérülését.
A magazinhirdetést alkalmazó és nem alkalmazó kampányokat összevetve megdöbbentő különbségek láthatók a ROI értékében. A magazinok nélküli kampányok átlagosan 0,83 RROI értéket mutatnak, míg ha a magazinokat felvesszük a médiamixbe (mindössze 5 százalékos aránnyal), az RROI 83%-kal emelkedik. Ha a magazinok aránya 5-12%, az RROI 134%-kal magasabb. 12-55% arány esetén a javulás 70%.

A BrandScience kutatás egyértelmű eredményekkel zárult, amelyek azt mutatják, hogy a hirdetők a jövőben hatékonyabban tudják márkájukat népszerűsíteni, a fogyasztókat megszólítani és az RROI mutatót javítani új és innovatív print hirdetési megoldások révén.

1. Az újságok és magazinok Európa szerte nagyon erős médiumnak számítanak az FMCG és FMCG ital-élelmiszer kategóriában. Az FMCG F&D kategóriában a magazinok a legerősebbek, és a teljes FMCG kategóriában a 4. helyen állnak (a mozi és a rádió mögött).

2. A szolgáltatás és kiskereskedelem kategóriában bevételek tekintetében az újságok és magazinok a legjobbak között találhatók (a TV, online és kültéri plakátok után).

3. A címzett reklámküldemények hatékonyságát egyértelműen alábecsülik a technológiai szektorban, pedig ez adja a második legjobb RROI-t (a magazinok után). A szórólapok is hatékonyak, a negyedik legjobb RROI mutatóval.

Olvasson tovább itt: http://www.cmsales.hu/a-hirdet-k-17-os-bevetel-novekedesre-szamithatnak-a-printtel