A tartalommarketing értéke

A tartalommarketing értéke
A tartalom marketinget mindenki csodafegyvernek tartja, pedig az értéke csak akkor van, ha valódi metrikák támasztják alá a hatékonyságát. Mérjünk!

A Lean startup metodológiából érdemes a marketingeseknek is tanulni. A Lean circle a legfontosabb alapvetése, hogy építsd fel, mérd meg és tanulj az eredményekből. A Build, Measure and Learn körforgásból a marketingesek legtöbbször kihagyják az építés utáni két fázist, s ez hatalmas problémákat okozhat később a hatékonyság területén.

Erre azért már egyre több marketinges rádöbbent és gyorsan készítettek egy igen csak fontos sémát, amely a tartalom marketing legfontosabb mérési pontjait összegzi. A metrikák között, a fejrefordult piramison nem szerepelnek azok a metrikák amelyek egyáltalán nem befolyásolják a tartalom marketing értékét. Pedig érdemes lett volna valahol felmutatni a "vanity metrics" fajtáit, is hiszen ez az a mérés, amely szinte csak a látványos eredményekre utazik, nulla gyakorlati haszonnal.

A legfontosabb természetesen a piramis csúcsa, amely közvetlenül az értékesítést szondázza, ezeket szolgálja ki a Lead-ek szintje, amely a közösségi metrikákra épül.

A piramis talpa azon adatok összessége, amelyek a közvetlen forgalomra vezethetők vissza.