A perfekt poszt titka

A perfekt poszt titka
Mindannyian, akik a média valamilyen ágában dolgozunk keressük azt, hogy minként is lehetne a legtöbb olvasót elérni. A tartalom ugyanis már nem elég.

A kommunikációra alapozott világunk ontja a szerkesztett tartalmat. Blogok, bejegyzések, státusz riportok milliói jelennek meg az interneten, s egyáltalán nem mindegy, hogy ebben a zajban miként cimkézzük fel, osztjuk meg, időzítjük az írásainkat.

Számos esetben a hatalmas zajban semmilyen hatást sem ér el az általunk jónak gondolt üzenet, illetve máskor egy sokkal értéktelenebbnek gondolt üzenet nagyon sok visszajelzést eredményez. A különböző felhívások, kihívások, jeges vödörrel, vagy anélkül ideig óráig figyelmet keltenek, aztán egy adott pillanatban átfordulnak és érdektelenné válnak. A legújabb vers megosztó őrület is felpörgette a Google kereséseket a témában, de ugyan olyan hamar el is tűnik majd a szemünk elől.

A marketingesek, médiaszakemberek az izgatja a legjobban, hogy miként lehet eljuttatni céges üzeneteket a megfelelő pillanatokban a legtöbb helyre. Ebbe néha hiba csúszik és akkor sajnos az üzenet ugyan végigfut a közösségen, de a információ-közlő céljával ellentétes eredmény születik, mint a napokban a Maláj légitársaság esetében is. A szerencsétlen "bakancs lista" akció két elvesztett repülőgép után, enyén szólva is rosszul hangzó csegése eljutott minden közösségi oldalra, de negatív hatést eredményezett.

A kommunikáció ilyen jellegű félrecsúszása kiszámíthatatlan károkat okozhat egy vállalatnak. A profin tervezett kommunikáció jórészt az időzítés és a gondos tervezés összhangját mutatja, amely formailag is összeszedettséget kell hogy érzékeltessen. Az olvasók egy érdekes cikket akkor fognak megosztani, ha a tartalma érdekes. A képek, videók ezt az érzetet fokozhatják.

Az sem mindegy, hogy hol és hogyan osztjuk meg a tartalmainkat, s erre készült egy nagyon egyszerű összefogaló, amely megmutatja, hogy milen elemeknek kell a különböző csatornákon biztosan ott lenniük, ha információt szeretnénk eljuttatni a célcsoportunkhoz.