A mobil és a lokális üzlet

A mobil és a lokális üzlet
Minden startup-neveldében azt tanítják, hogy gondolkozz globálisan, mert az a siker titka. Amerikában viszont egyre sikeresebbek a lokális megoldások.

A webes és mobil megoldások megváltoztathatják a globális és lokális sierről alkotott általános vélekedést. A legkisebb üzletnek is lehet globális siker, ha eléggé jól építi fel az üzleti stratégiáját. S a lokális üzletekből épített globális hálózatok szintén óriási lehetőségeket rejtenek, amióta elég egy jó webes, vagy mobilos plaform a működésükhöz.

A Marketdomination Media elemző által készített elemzés arra mutat rá, hogy a manapság igen népszerű Next Door és hasonló lokális közösségi hálózatok rendkívüli módon képesek felpörgetni a helyi fogyasztást, szolgáltatások forgalmát. Ez jórészt annak köszönhető, hogy a helyi vállalkozások célzottan képesek magukat megmutatni a célközönségüknek, nincs szórás, értelmetlen pazarlás, az ajánlatokat azok kapják, akik élni is tudnak vele.

A globális brandek esetében ennek sokkal kisebb a jelentősége, hiszen ők hatalmas büdzsével rendelekeznek arra, hogy fenntartsák a márka értékét. A kisvállalkozások, szolgáltatók azonban ezekben a lokális webes vagy mobil szolgáltatásokban kevés kiadással is hatékony marketinget folytathatnak.

A mobilok és webes szolgáltatások veszik át lassan a szórólapok és helyi lapok piacépítő tevékenységét is.