A marketing automatizáció a barátod, főleg ha életben akarsz maradni a piacon

A marketing automatizáció a barátod, főleg ha életben akarsz maradni a piacon
A realitás – és nem csak hazánkban – sokkal inkább az, hogy az online marketing a legtöbbször teljesen véletlenszerű nekibuzdulások katasztrofális pénzügyi eredménnyel járó sormintája, mely rengeteg munkáért cserébe egy szerencsejáték reményváró izgalma után a számszerű adatokkal semmiképpen sem megalapozható zsenialitásunk önszuggesztiójának kőkemény feladatával kecsegtet - írja a 7blog.hu.

Mikrovállalkozástól a nemzetközi multiig minden piaci entitásban van egy közös vonás: mindegyikük növekedni akar. Piaci terjeszkedést, magasabb árbevételt és növekvő profitot vízionálnak. Csakhogy a valóságban a legtöbb vállalat – kicsik és nagyok egyaránt – nap mint nap kénytelen megküzdeni azzal, hogy összehangolja és a növekedés szolgálatába állítsa a saját folyamatait, a cégnél dolgozó kollégákat és a rendelkezésre álló technológiát - írja a 7blog.hu.

A VALÓSÁG
A realitás – és nem csak hazánkban – sokkal inkább az, hogy az online marketing a legtöbbször teljesen véletlenszerű nekibuzdulások katasztrofális pénzügyi eredménnyel járó sormintája, mely rengeteg munkáért cserébe egy szerencsejáték reményváró izgalma után a számszerű adatokkal semmiképpen sem megalapozható zsenialitásunk önszuggesztiójának kőkemény feladatával kecsegtet. Ha meguntad a találgatás-izgalom-önigazolási próbálkozások triumvirátusát és végre csinálnál inkább magasabb árbevételt, akkor ez az útmutató azért kell, hogy érdekeljen, mert tartalmaz minden kérdést a marketing automatizálás témaköréből, amit valaha feltettek nekünk. Ez az a technológia, amellyel esélyed nyílik magad mögött hagyni a KOMP-ot (Katasztrófális Online Marketing Próbálkozások) és végre növelni az árbevételt.

Ez a cikk nem rövid, cserébe olyan kérdésekre is választ ad, melyekre talán nem is gondoltál a marketing automatizációval kapcsolatban.

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

1. Mi ez a marketing automatizációs őrület?

A marketing automatizáció egy szoftver megoldás arra, hogy a vállalatok – kicsik és nagyok egyaránt – a megváltozott környezetben is felszínen maradjanak és bővüljenek.


2. Miért, mi változott meg?

Évről-évre olyan generációk lépnek be a munkahelyekre és fizetőképes keresletként a retail piacra is, akik hozzászoktak a vásárlás élmény-faktorához. Az e-kereskedelemben ez már régóta velünk élő tendencia és manapság már B2B-ben is ez a helyzet.

3. És ez olyan lényeges?

A vásárló végül attól vásárol, akitől a vásárlási élményt kapja. Nem is tehet másként, mert mind a figyelme, mind az érzelmei az élmény felé fogják húzni – ezért és az egyre növekvő tartalmi zaj kikerülése végett került előtérbe pár éve mind a B2C, mind a B2B marketingben a személyre szabott kommunikáció – és ezzel együtt a viselkedés-alapú marketing automatizáció.

4. Hogyan lehetséges a marketinget automatizálni? Ez kreativitást igényel, nem?

Kreativitást valóban igényel, de azt senki nem mondta, hogy a sok remek kreatív tartalmat nem lehet személyre szabottan adagolni a vevők preferenciái, érdeklődése és pillanatnyi elköteleződési szintje szerint. A marketing automatizálás ereje a delivery-ben, vagyis a megfelelő üzenet megfelelő célba juttatásában rejlik a perszonalizáción keresztül.

5. Ha a marketinget lehetséges automatizálni, és ez pozitív hozamú, akkor miért nem ezt csinálja mindenki?


Azért, mert a pozitív hozam eléréséhez egy sor más dolog is kell: adatok, folyamatok, méréstechnika, tartalmak, email címek, lead mágnesek. Aki a könnyű utat keresi, az pont abban a pillanatban adja fel az automatizációt, amikor erre a sok kollaterális szükségletre rádöbben. A másik ok, hogy tapasztalható egy erős félelem a marketing automatizálás körül – a kontroll elvesztésétől tartanak a döntéshozók.

6. És ez a félelem alaptalan?

Teljesen. Az automatizációt is emberek állítják be, modellezik, tesztelik, visszamérik. Okos rendszerek ezek, de azért ez még nem a Skynet, ami egyszer csak öntudatra ébred. Lehet vele katasztrófát csinálni, de hát egy csavarhúzóval is lehet – mégsem félünk tőle…

7. Miben különbözik a marketing automatizálás a sima email marketingtől?

Abban, hogy több csatornán keresztül használja az adatokat. Például lehetővé teszi, hogy ne hirdess egy terméket annak, aki már megvette, de például a termék kiegészítőit csak azoknak promótáld emailben, akik már vásároltak a termékből. Egyrészt a kiegészítőknek csak ők a célcsoportja, másrészt nagyobb valószínűséggel is fogják megvenni.

8. De nekem még a sima online marketingem is gyerekcipőben jár. Ugorhatok az automatizációra?


Az attól függ: alacsony online marketing aktivitás mellett is működhet az automatizáció, ha vannak tartalmak, vagy legalább van terv arra, hogy szép folyamatosan elkészüljenek.


9. Akkor nulláról is be lehet vezetni a marketing automatizációt?

Azért egy weboldal kell hozzá, ahol email címeket gyűjtesz, azt meg csak tartalommal fogod tudni megtenni.

A további kérdések tucatjai és a rájuk adott válaszok itt érhetők el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!