A magasabb tesztoszteronszint a luxuscikkekhez vezeti a férfiakat

A magasabb tesztoszteronszint a luxuscikkekhez vezeti a férfiakat
Az új tanulmány szerint a férfiak ″küzdenek a dominancia megteremtéséért″ ruhák, autók és más luxuscikkek használatával.

Egy komoly tudományos intézmények közreműködésével megjelent tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy az egyenlő részek jelentéktelenek és szórakoztatók: a férfiakban a magasabb tesztoszteron szint serkentő hatásúnak bizonyult és növelte a luxus vagy státuszszimbólumok preferenciáját. A Caltech kutatói, a Wharton Iskola, az INSEAD, a ZRT Laboratory és a Sorbonne Egyetem mind szerzői a tanulmánynak, amely szerint mérhető kapcsolat van a tesztoszteron hormon és az egyén magas státuszát jelképező márkák és termékek utáni vágyai közt - írja a The Verge.

Szóval, ha eddig azt gondoltad, hogy a teljesítményszáma, a gazdag anyagok, vagy a feltűnő megjelenése miatt kedveled a Bugatti Chiron-t, gondold újra. Nyilvánvalóan csak a férfias szükségleteidre koncentrálsz az exkluzivitással és a és a fölényességgel.

"A legközelebbi állati rokonunknál a hímek rengeteg időt és energiát fordítanak arra a harcra, hogy kialakítsák a dominanciát," állítja a tanulmány társszerzője, Colin Camerer egy sajtóközleményben, és "mi szintén ezt tesszük, de a fegyvereink, hogy mit viselünk, milyen autót vezetünk és hogyan élünk, nem pedig karmok, öklök és izmok."

A tesztoszteront gyakran az agresszióhoz, valamint a foglalkozáshoz kötik és a korábbi tanulmányok hasonló kapcsolatot véltek felfedezni. Ebben a tanulmányban a kutatók 243 férfit vizsgáltak, 18 és 55 éves kor között. A vizsgált alanyok fele tesztoszteron gélt kapott, a csoport másik fele pedig placebo-t. Később mindegyiküket megkérdezték, mennyivel kedvelik jobban az olyan luxusmárkákat, mint az Armani, a tisztességes minőségű márkákkal szemben, mint a North Face. Azok az önkéntesek, akik a tesztoszteron gélt használták, nagyobb valószínűséggel mondták azt, hogy jobban kedvelik a drágább márkákat. Emlékeztető a hormonok gyakran figyelmen kívül hagyott szerepéről a mindennapi döntéshozatalunkban.

A tanulmány második felében az önkéntesek három különböző hirdetést láttak ugyanarról a termékről (például egy óráról). Az egyik hirdetés azt hangsúlyozta, hogy az óra kiváló minőségű ("a megbízhatóság szimbóluma"), a másik azt állította, hogy az óra maga a luxus és a fényűzés ("presztízs, kézműves szellem, luxus és a részletekre való figyelem mind része az óra felépítésének"), a harmadik hirdetés pedig az erőteljességre fókuszált (olyan szavakat használt, mint "elpusztíthatatlanság, sport, erő és magabiztosság"). A férfiaknak értékelniük kellett, hogy mennyire tetszett nekik a hirdetés egy 1-10-ig terjedő skálán, és az derült ki, hogy akik extra tesztoszteront kaptak jobban kedvelték a luxust hangsúlyozó üzeneteket, mint a hatalomról vagy a kiváló minőségről szólókat.

Míg a hirdetők számára ezek a megállapítások és eredmények hasznosak lehetnek – hiszen ők hirdethetik az indokolatlanul drága cuccaikat az extra férfias egyének számára, és te nem vagy elég jó, ha nem érzed magadban az égő vágyat irántuk - addig a többiek számára ez csak egy emlékeztető a hormonok figyelmen kívül hagyott szerepéről a mindennapi döntéshozatalunkban.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Nagy Beatrix

Nagy Beatrix vagyok, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem másodéves hallgatója, ahol kommunikáció és médiatudomány szakon tanulok, ezen belül pedig újságírás szakirányon. Gyerekkorom óta az olvasás és az …