A lakossági webáruházak valóságos aranybányák a B2B-szolgáltatók számára

A lakossági webáruházak valóságos aranybányák a B2B-szolgáltatók számára
Ha B2B-ben vagyunk érdekeltek, vevőink többnyire professzionális felhasználók: maguk is szakemberek, szolgáltatók, ha pedig nagykereskedelemmel dolgozunk, elsősorban kereskedőket kell kiszolgálnunk.

Azonban ők is ugyanolyan emberek, mint mindenki más, magánéletükben is vásárolnak webáruházakban, így e-kereskedelmi tapasztalataik és elvárásaik sem különböznek. Ezt figyelembe véve számos, a lakossági webáruházakban elterjedt és bevált metódus és szokás bevezethető a B2B szolgáltatók számára is - hívja föl a figyelmet a kosarertek.hu e-kereskedelmi szakportál.

Ez persze nem azt jelenti, hogy elég egyszerűen lemásolni egy jónak mondott B2C webáruházat: attól eltérő, kiterjedtebb és termékorinetáltabb megközelítés szükséges, a cél pedig szintén némileg eltérő. A kiskereskedelem ma a szórakoztatásról szól, a termék képében élményt és életstílust értékesítünk. A B2B nem: az akkor lesz sikeres vállalkozás, ha a tőle rendelő profik vásárlását, így a munkáját, végső soron pedig az egész életét megkönnyíti. Ők sokszor pontosan tudják, mit akarnak venni, hiszen ez a munkájuk, amit gyorsan és a lehető leghatékonyabban akarnak elvégezni. Nekik nem fesztivál kell, hanem hogy felesleges körök nélkül megkapják, amire szükségük van, és már mehessenek is üzletükkel foglalkozni.

Mit vegyünk át a lakossági webáruházaktól?


1. Letisztult oldalak, egyszerű navigáció
A weboldalon navigálás a termékoldalra vezető leggyakrabban járt út, amelyen a látogatók körülbelül 50 százaléka jut el a vásárláshoz. A navigáció részét képezi a főmenü, amely általában a weblap tetején vagy mobilon egy menüikonon keresztül elérhető. Ezt gyakran legördülő menüvel oldják meg, ami akkor nyílik ki, ha az egérmutatót a kategória fölé visszük, vagy a mobil képernyőjén ujjunkkal rákoppintunk. Webáruházakban a főmenü főkategóriáit általában a legfontosabb termékcsoportok határozzák meg, ezeken belül helyezkednek el az alkategóriák. Sok termék esetében célszerű szűrőket is beépíteni, amik segítségével a felhasználó érdeklődése szerint egy jelölőnégyzet beikszelésével leszűkítheti a tartalmat.

Nagykereskedői vagy üzleti webáruházakban jellemző hiba a túlbonyolított navigáció, ráadásul a vevő dolgát a weboldali szövegek szakzsargonnal való teletűzdelése tovább nehezíti. Ez egyáltalán nem célszerű, az oldalnak informatívnak, emellett a lehető legegyszerűbbnek kell lennie, ezen a téren sokat lehet tanulni a népszerű online kiskereskedőktől.

2. Hatékony belső kereső az oldalon

A nagykereskedők kínálatában általában több ezer, sokszor néhány millió termék is megtalálható, amiket végtelen hosszúságú, táblázatos katalógusokban, cikkszámok alapján tartanak nyilván. Ahhoz viszont, hogy egy webáruház sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy a látogatók gyorsan és könnyen rátaláljanak arra, amit keresnek.

Minél nagyobb a választék, a felhasználói élményben annál fontosabb szerepet kap a kereső. A kiskereskedelmi webáruházak itt is számos jó példát szolgáltatnak, amit érdemes átvenni. Egy jól optimalizált belső kereső a weboldal átlagához képest 4-5-szörös konverziós arányt képes elérni, a keresőt használó látogatók ugyanis sokkal nagyobb arányban tényleges vásárlási szándékkal érkeznek a szájtra. Ha viszont nem találják, továbbállnak egy másik áruházba. Érdemes segíteni nekik, megkönnyíteni a dolgukat, a gördülékeny kereső pedig ennek kritikus összetevője. Ügyeljünk arra, hogy korszerű és remek eredményeket hozó keresőmotort használjunk, amely kiváló keresési tapasztalatot biztosít a vevőknek. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: B2B, Marketing