A közösségi varázsszó: Viralitás

A közösségi varázsszó: Viralitás
A legnagyobb online sikerek titkaként a viralitást szokás emlegetni. Azonban igen könnyű azt mondani, hogy a szolgáltatásom virálisan terjed majd.

A virality a közösségi médiával érkezett fogalom, a sokszor megosztott, újra disztributált tartalom minden szolgáltatás éstermék gazda álma. A tartalom merketingesek egyik legerősebb fegyvere.

A gond a viralitással, hogy nem egyérteműen kiszámítható folyamat. A véleményvezérek és információ források többsége folyamatosan kisérletezik azzal, hogy megfejtse a titkát a jelenségnek, hiszen ha modellezhetővé válik a jelenség, akkor reprodukálható is.

A folyamat összetevői egyérteműek, hiszen a megfelelő időben, megfelelő célközönségnek célzottan elhelyezett információ általában sok embert talál el. Ez még nem jelenti azt, hogy valóban kialakul a vágyott viralitás.

A Facebook ráadásul meglehetősen mostohán bánik azokkal az információkkal, amelyek inkább látszanak hirdetésnek, mint magán jellegű tartalomnak. A közösségi oldal nagyon leszorította azt a megjelenést, amely nem a közvetlen ismerőseinket éri el, minden más esetben a fizetős hirdetést támogatja.

A viralitás titka általában a vizuális információban rejtőzik egyes kutatók szerint, s ezt demostrálja az itt megosztott Infografikánk is.