A fejlődő országokban a lassú internetre optimalizálja reklámjait a Facebook

A fejlődő országokban a lassú internetre optimalizálja reklámjait a Facebook
Sokszor megesik, hogy telefonunkról vagy lassabb internetkapcsolattal böngészve az interneten, egy-egy holnap betöltését épp egy mozgó, nagyméretű reklám vagy banner akadályozza vagy lassítja leginkább. A fejlődő régiókban, ahol a legtöbb internethasználó olcsó telefonról keresgél a neten, ez különösen nagy probléma lehet, ezért a Facebook egy új program keretében olyan hirdetéseket tervez, melyeknél az internet sebessége sem lehet gond a reklámozásban.

A Creative Accelerator egy nemrég létrehozott Facebook marketing részleg, melynek elsődleges feladata, hogy a cégek hirdetéseit célba juttassa az eszköz vagy sebesség hiányosságok ellenére. Az újítások lényege, hogy a különböző internet sebességet használó látogatóknak más-más reklámokat vonultat fel. Ezek a legegyszerűbb készülékekre optimalizált hirdetések kifejezetten a fejlődő, nagy népességű országok lakosai számára készülnek.

A gyakorlatban ez azt jeleneti, hogy míg egy gyors 3G internetkapcsolattal rendelkező felhasználónak egy kép jelenik meg, addig egy lassabb 2G sebesség esetén az internetező csak egy jóval egyszerűbb, kevesebb adatforgalmat igénylő rövid szöveget lát majd. A Nestlé, Durex és a Coca-Cola már most reklámoz így Indiában, Indonéziában és Kenyában, de hamarosan újabb területekre is kiterjesztik a rendszert.

A Facebookhoz köthető internet.org kezdeményezés, mely elsődleges célja, hogy internetet építsen ki a világ fejlődő térségeiben, egyre több kritikát kap az elmúlt időben. Mind többen látnak ebben programban csupán üzleti megfontolást, ahogy a Facebook esetleg csak felhasználói bázisát igyekszik gyarapítani, és ezáltal reklámbevételeit próbálja növelni. Könnyen meglehet persze, hogy az igazságra sohasem fog fény derülni.