A design thinking szépen meghódítja a reklámozás világát is

A design thinking szépen meghódítja a reklámozás világát is
A design thinking hatékony módszer, hogy helyesen közelítsük meg a felmerülő problémákat, újrafogalmazzuk őket, és olyan sikert hozó megoldásokat alakítsunk ki általa, melyek valódi felhasználói élményt nyújtanak.

A design thinkingről, azaz a tervalapú gondolkodásról egyre többet lehet hallani a mindennapokban, elsősorban vezetői-, illetve üzleti körökben létfontosságú az ismerete, ugyanakkor a reklámozásban felmerülő megoldatlan problémák, megválaszolatlan kérdések megfejtése is lehet. Például választ kaphatunk vele arra, hogy a folyamatosan változó világunkban miként elégítsük ki a fogyasztói igényeket, milyen módon maradhatunk relevánsak és közben hogyan lehetünk képesek megkülönböztetni magunkat a piacon.

Az 1950-es években, a kreativitás fejlesztésével foglalkozó tudományágak fejlődésével kezdett körvonalazódni a design thinking fogalma is. A 60-as évekre megszülető tervalapú gondolkodás több korábbi irányzatot és módszertant egyesít, melyek a problémát elsősorban lehetőségként kezelik és a megoldásra összpontosítanak. A fő különbség a korábbi trendektől tehát az, hogy a design thinking már nem a döntési módszer helyes megválasztását hangsúlyozza, hanem a lehetőségek minél szélesebb tárházának felismerésére sarkallja az embert - írja a person.hu blogja.

A design thinking hatékony módszer, hogy helyesen közelítsük meg a felmerülő problémákat, újrafogalmazzuk őket, és olyan sikert hozó megoldásokat alakítsunk ki általa, melyek valódi felhasználói élményt nyújtanak. Hasznos lehet azoknak, akiknek komplex problémát kell megoldaniuk, de akár hasznos lehet azoknak is, akik egyetemi csoportos munkát készítenek. Igazából szinte minden munkakörben hasznosítható, legyen az accounting, kreatív, stb.

Mi is pontosan az a folyamat, amin végig kell haladunk a design thinking során?

Először is meg kell ismerni az adott szituációt, problémát. Ez egy alapos kutatómunkát igényel és persze rengeteg empátiát. Nem szabad csak a szokásos dolgokra gondolni, bele kell ásni magunk a fogyasztók életébe, hogy közelebb kerüljünk ahhoz, milyen olyan valós igényeik és problémáik vannak, melyekre megoldást tudunk nyújtani. A teljes poszt itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Kommunikáció