A big data még nem változtatta meg a világot, de sokan hisznek benne

A big data még nem változtatta meg a világot, de sokan hisznek benne
A big data adta lehetőségeket egyre többen használják az elmúlt években, így van ez a marketingesek körében. Ennek ellenére azonban eddig még nem láttunk nagy változást.

Az  Accenture 2014 áprilisában világméretű felmérést készített, azok körében, akiknek a vállalkozására nagy hatást gyakorolt a big data.  Mindössze 5 százalékuk nyiltakozta azt, hogy a legfontosabb hatás a vállalkozásuk irányításában történt.

A válaszadók többsége azt mondta, hogy leginkább a felhasználókkal való kapcsolattartásban, a termékfejlesztés újradefiniálásában, a szervezet működtetésében hozott változásokat a big data, azonban az üzletek alapvető gyakorlatát nem érintette.

Ennek ellenére a válaszadók továbbra is úgy gondolják, hogy a big data által nyújtott lehetőségek a jövőben forradalmasítani fogják az üzleti életet.  A megkérdezettek többsége szerint az a vállalat, amely nem él a big data lehetőségekkel, a jövőben nagy valószínűséggel el fogja veszíteni versenyképességét a piacon lévő más vállatokkal szemben.