A Lego szakított a Shellel

A Lego szakított a Shellel
Mire képes egy ütős vírus videó.

A Lego nem fogja megújítani a szerződését a Shellel, miután a Greenpeace még júliusban közzétett egy videót, amelyben a játékkészítőt bírálja annak olajipari kapcsolatai miatt.

A videó, bár nagyon egyszerű, mégis rendkívül hatásosra sikerült, egy Lego elemekből épült sarki tájat mutat, ami szép lassan elsüllyed valami fekete löttyben, amely erőteljesen emlékeztet az olajra.

A címe „Lego Everthing is NOT Awesome”, amely az idén nyáron készült Lego mozi betétdala címének a kifordítása. Ráadásul a végén egy meglehetősen erőteljes mondatot helyezett el a Grenpeace, miszerint a Shell szennyezi a gyermekek képzeletét.

A videót eddig július óta közel 6.000.000 ember nézte meg a Youtube-on, ami nem tűnik nagy számnak, világviszonylatban nézve, de úhy tűnik egy rekínosáabbá vált a megnézések számának növekedésével. A kezdeti időszakban a Lego még lerázta magáról a problémát, nem foglakozott vele, azonban a videó terjedésével lépéskényszerbe került úgy érezte, hogy tennie kell valamit. Különösen érdekes a cég nyilatkozata, amelyben azt taglalja, hogy folyamatosan keresik az útját annak, hogy beváltsák azon ígéretüket, hogy kreativitást visznek egyre több gyermek életében. Ennek fényében nem fogják megújítani a Shellel való korábbi szerződésüket.  Vagyis nem csak hogy bejelentették a szakításukat, hanem még úgy érezték, hogy a korábbi együttműködésüket is meg kell magyarázniuk.