A Google is tudja újévi fogadalmainkat

A Google is tudja újévi fogadalmainkat
Online kereséseink sokat elárulnak rólunk, így a Google felkapott keresési kifejezései között kicsit kutakodva nem nehéz kitalálni, hogy vajon idén az emberek milyen nagy célkitűzésekkel indulnak neki a 2015-ös évnek. Ráadásul ezek a trendek azt is megmutatják, hogy milyen sokáig is tart ki ez az év eleji elhatározás, melyet marketing stratégiánkkal akár ügyesen ki is használhatunk.

Arra talán kevesek csodálkoznak rá, hogy az ünnepek után az egyik legfelkapottabb keresés a diéta, mely minden évben épp január elején éri el népszerűségének csúcsát. Ezek után, az év további részében folyamatosan esik az ilyen jellegű keresések száma, és épp a karácsonyi szezonra éri el a minimumát. Ez a ciklikus trend más szavak esetén is hasonlóan megfigyelhető, így a konditerem, vagy a futópad kifejezésekre is épp minden év legelején a keresnek a legtöbben.

Miért lehet ez hasznos egy vállalat számára? Például egy étkezési tanácsokkal foglalkozó weboldal egyszerűen kihasználhatja ezt a hullámzó népszerűséget azzal, hogy az éves marketing költségvetésének nagy részét december vége és január eleje között költi el, így a legideálisabb leghatékonyabban csaphat le az érdeklődő fogyni vágyókra.

Természetesen ezt a stratégiát más kifejezéseknél is hasonló módon ki lehet aknázni. Ha figyelemmel kísérjük a tevékenységünkhöz szorosan kacsolódó, tipikus keresési kifejezések gyakoriságát az év során, kihasználhatjuk a legfelkapottabb időszakokat, ezzel is növelve online reklámstratégiánk sikerességét.