A Facebook-on extra áron lehet reklámozni befolyásos embereknek

A Facebook-on extra áron lehet reklámozni befolyásos embereknek
A cégek folyamatosan keresnek új lehetőségeket, hogy hatékonyabban hirdethessék termékeiket. Ezek közül talán az egyik legjobb megoldás, ha egy olyan személy szájába adják mondandójukat, aki ismertségének és népszerűségének hála rengeteg potenciális vevőt tud befolyásolni. A Facebook hamarosan épp ezt a lehetőséget kínálja majd hirdetőinek, akik extra áron ugyan, de a legfelkapottabb és legbefolyásosabb emberekkel tudnak majd hirdetni a közeljövőben.

Korábban már számos vállalat próbálkozott hasonló taktikával, bár azok csupán az egyes felhasználók ismeretségi körének méretére építettek. A Facebook azonban felismerte, hogy hiába követnek sokan egy személyt az interneten, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy hisznek is neki vagy hallgatnak rá. Éppen ezért a mérnökök, egy olyan algoritmust dolgoztak ki, mellyel azonosíthatóak azok az emberek, akik tartalommegosztását a legnagyobb arányban osztották meg újra az ismerősei. Így hamar kiszűrhető, hogy kikre hallgatnak az emberek és kiket gondolnak megbízható forrásnak.

Emellett azokat a felhasználók is felismeri a rendszer, akiknek a tartalmát megosztották ezek a sokakat befolyásoló személyek. Ezen két csoport azonosításával, a hirdetők az egyes témakörökben legbefolyásosabb szakembereknek, hírességeknek vagy közéleti személyeknek tudnak reklámozni, ezzel növelve esélyeiket a marketinges sikerre.

Az influencer marketing-ként ismert stratégia sikerességéről egyelőre nincsenek adatok, de ha kicsit is befolyásosnak érezzük magunkat a közösségi médiában, akkor ne csodálkozzunk, ha egyre különlegesebb és specifikusabb reklámokkal találkozunk majd a jövőben.

A cikk forrását itt olvashatja.