Korábban már számos vállalat próbálkozott hasonló taktikával, bár azok csupán az egyes felhasználók ismeretségi körének méretére építettek. A Facebook azonban felismerte, hogy hiába követnek sokan egy személyt az interneten, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy hisznek is neki vagy hallgatnak rá. Éppen ezért a mérnökök, egy olyan algoritmust dolgoztak ki, mellyel azonosíthatóak azok az emberek, akik tartalommegosztását a legnagyobb arányban osztották meg újra az ismerősei. Így hamar kiszűrhető, hogy kikre hallgatnak az emberek és kiket gondolnak megbízható forrásnak.
Emellett azokat a felhasználók is felismeri a rendszer, akiknek a tartalmát megosztották ezek a sokakat befolyásoló személyek. Ezen két csoport azonosításával, a hirdetők az egyes témakörökben legbefolyásosabb szakembereknek, hírességeknek vagy közéleti személyeknek tudnak reklámozni, ezzel növelve esélyeiket a marketinges sikerre.
Az “influencer marketing”-ként ismert stratégia sikerességéről egyelőre nincsenek adatok, de ha kicsit is befolyásosnak érezzük magunkat a közösségi médiában, akkor ne csodálkozzunk, ha egyre különlegesebb és specifikusabb reklámokkal találkozunk majd a jövőben.
A cikk forrását itt olvashatja.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!