2014 legfontosabb marketing trendjei

2014 legfontosabb marketing trendjei
A most készült infografikában a marketingesek találhatnak izgalmas gondolatokat. A 10 tipp közül több elhangzott már az idei Evolution előadásain is.

A Marketing egy folyamatosan változó tudomány. Aki nem követi a trendeket, az egyértelműen lemarad a versenytársaival szemben. A 2014-es legfontosabb trendek egyértelműen azt mutatják, hogy mindent elsöpör a Big Data.

Az adatok értelmezéséhez azonban nem árt ha hozzáértő szakembereket alkalamazunk. A Data Science állás idén nyer majd igazi értelmet. Az analitikus gondolkodás, még a meglevő adatok mellett is igen fontos szerepet kap.

A mérés mellett nagyon fontos lesz az értelmezés, hiszen a megfelelő kérdésekre kapott válaszok értelmezése sokkal egyszerűbb, mint az adhoc, tervezetlen adatgyüjtögetésből kihámozni a lényeget.

A CEO és CFO mellett egyre fontosabb a CMO (Chief Marketing Officer) feladatköre, hiszen a kutatási metodológiák, tesztelések stratégiai beillesztésére már nem elegendő egy marketing munkatárs.

A felhasználók pontos megcélzása, igényeik feltérképezése és kielégítése egyértelműen loyalitás növelő tényező, amely egyenlő az elégedett, rendszeresen fizető és visszajáró felhasználóval is.

A 10 tanács mindengyike megfontolandó ebben az évben, külön-külön és egyben is.