200 000 felhasználót vennék

200 000 felhasználót vennék
Mennyit ér ma egy feltelepített applikáció? Nyilvánvalóan a válasz, nem sokat. Ezzel szemben érdekes kérdés, hogy mennyit ér 200 000 eszközön ugyanez. Egy most indult vállalkozás erre épít.

Egy új magyar szolgáltatás kínálatában akár 30 forintért is eljuthatunk egy felhasználóhoz. Egészen pontosan a mobileszközére telepíthetjük az applikációnkat úgy, hogy a gyártó azt még az eladás előtt elhelyezi az eszközön.

A szolgáltatás megjelenése mindenképpen érdekes kérdéseket vetett fel bennem. Az egyik ezek közül, hogy mennyire használjuk a tableteinkre előtelepített alkalmazásokat? A másik, hogy az organikus felhasználói aktivitás helyett az előre elhelyezett alkalmazások mekkora értéket képviselnek mondjuk egy befektetők előtt? Vehetünk-e, illetve valójában hozzájutunk-e valódi versenyelőnyökhöz egy ilyen szolgáltatás segítségével. 

Nem igazán vannak pontos válaszok annak ellenére, hogy a szolgáltatást kínáló weboldalon öles betükkel olvasható, hogy ez egy egyedülállóan hatékony megoldás az új felhasználók elérésére. A magyar piacon piacvezető android tabletgyártó 200.000 eszközét kiajánló szolgáltatás gyakorlatilag a hazai piacvezető tabletforgalmazónak az alap alkalmazás palettáját bővíti pénzért.

Persze más alkalmazások organikus felhasználószám növekedése is manipulálható megfelelő incentívák kialakításával, ha valakinek éppen erre van szüksége. Tulajdonképpen nincs azzal semmi baj, hogy elmegyek erre az oldalra és veszek magamnak 200.000 felhasználót. Az a kérdés, hogy egyben vagy szeletben. A kérdseimre majd a felhasználók adják meg a választ, akik vagy hasznosnak találják majd a gépen található appokat, vagy letöltenek helyettük újakat a sok százezer többi közül.