20 éves a banner

20 éves a banner
Belépett a harmadik X-be az online reklámozás egyik leghatékonyabb eszköze, a banner. A weboldalakon megjelenő színes, mozgó, villódzó hirdetések az első megjelenésük óta egyre csak népszerűbbek és népszerűbbek, bár szerencsére talán már kevesebb bannerekkel telezsúfolt lapot találunk az interneten mint korábban. Ahogy az online reklámozás is a mobil platformok felé kacsintgat, úgy válik egyre megkérdőjelezettebbé a bannerek hatékonysága. Hogy megéli-e a harmincadik születésnapját az online reklámok királya, azt már nehéz lenne megjósolni.

1994. október 27. jelentős fordulópont a reklámiparban, hiszen ekkor került ki az első banner a Wired Magazin HotWired oldalára. Az AT&T által finanszírozott 468 x 60 pixeles reklám nemcsak rendkívül innovatív volt, de meglehetősen hatékony is. Hihetetlen, 40%-os kattintási aránnyal nagyon sikeresnek bizonyult a hirdetés, nem is meglepő, hogy az elmúlt évtizedekben miért árasztották el az internetet a bannerek. Összehasonlításképpen, jelenleg ha egy cég egy-két százalékos kattintási arányt el tud érni, akkor már dörzsölheti a tenyerét.

Amilyen jó módszernek bizonyult a banner az asztali gépeken, annyira bosszantó és eredménytelen mobilon. Az apró felületek miatt még kisebbre kell csökkenteni a betűméretet, a jelentéktelenül apró szövegekben pedig már elvész az üzenet. A megkérdezett marketing szakértők is a mobil reklámipar legnagyobb problémájának a bannereket látják, melyek szinte hasznavehetetlenek. Nem hiába tervez a Google és a Facebook is teljes képernyős hirdetésekre váltani mobil felületeken, melyek az eddigi tapasztalatok szerint fényévekkel hatékonyabbak lehetnek.

Még ha a mobiljainkról esetleg el is tűnnek idővel, az asztali számítógépeken továbbra is találkozhatunk majd a jól ismert, néha bosszantó, néha vicces, és néha tán még számunkra is hasznos bannerekkel.

A cikk forrását itt olvashatja.