16 év után folytatott egy reklámot az IKEA

16 év után folytatott egy reklámot az IKEA
Ez is mutatja, hogy jó újrahasznosítani.

2002-ben az IKEA remek reklámott készített arról, hogy egy ember lecseréli a régi olvasólámpáját, amelyet egy zacskó szeméttel együtt kidobott az utcára (csúnya, rossz szokás!) a szakadó esőben – írja a Kreatív az AdWeek cikke alapján. A szívszorító zenei aláfestés csak erősített a nézői élményen, hogy bizony sokunk empatizál az utcára került, bőrig ázó lámpával. A szpot csúcspontja ugyanakkor egy csavar: hirtelen bejön a képbe egysvéd színész, aki rossz akcentusú angollal a következőket mondja: „Többen is szomorkodtok a lámpa miatt. Ez azért van, mert őrültek vagytok. A lámpának nincsenek érzései. Ráadásul az új lámpa sokkal jobb!"

A reklámot a Crispin Porter + Bogusky készítette és Spike Jonze rendezte, ami abban az évben a Clio Awards és a Cannes Lions film kategóriájának nagydíját is elhozta.

 

Az IKEA 16 évvel később felvette a fonalat, és a kanadai piacra legyártotta a folytatást:

 

 

A zene az első néhány másodpercben ugyanaz, de gyorsan megváltozik, amikor egy kislány megtalálja az út szélén, hazaviszi, LED-izzót tesz bele, és onnantól kezdve elválaszthatatlanok lesznek. A végén ugyanaz a színész jelenik meg, aki az első szpotban is, és közli: „Sokan örültök most a lámpának. Ez nem őrültség. Az újrahasznosítás sokkal jobb!"

Tény, hogy a tárgyaknak nincsenek érzései. De az embereknek talán még van: ha egy kidobásra ítélt, nem használt tárgy valaki másnak az életét megkönnyíti, vagy éppen boldogabbá teszi, akkor a legtöbb, amit tehetünk, hogy elajándékozzuk, vagy felajánljuk egy olyan szervezetnek, aki továbbadhatja azt a rászorulóknak. Egyetértünk abban, hogy egy 21. századi lakás ne legyen tele kacatokkal, de a felesleges dolgaidtól ne az évi egyszeri lomtalanítás során válj meg. Ajándékozz még ma, hogy több helyed legyen holnap (és jobban érezd magad, mert segítettél)! – zárul a cikk.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: IKEA