10 felhasználóból 9 aggódik az adataiért

10 felhasználóból 9 aggódik az adataiért
A biztonság fontos az interneten, főleg azóta, amióta online vásárolunk, fizetünk, bankolunk. A biztonság azonban nem teremthető meg mindenhol.

A NSA megfigyelési botrány óta kifejezetten fókuszba került a személyes adatok kezelése, az internetbiztonság, a személyiségi hogaink védelme. Egy felmérés szerint még soha nem féltették ennyire a személyes adataikat a felhasználók, mint most.

Míg 2013 elején az Egyesült Államokban az internetezők 89 százaléka aggódott az adatiaért, addig az év végére ez az arány 92 százalékra nőtt. Továbbá 74 százalékuk mondta azt, hogy jobban aggódik a magánéletéért, mint korábban. A válaszadók fele úgy véli gyakran kell féltenünk adatainkat, míg 45 százalékuk azt mondta, hogy csak időnként.

A helyzet - valamilyen szinten persze érthető módon - aggodalommal tölti el a felhasználókat. A biztonsági szolgálatok, az egymással kiberháborút folytató országok és a hackerek, scammerek egyre több okot adnak az aggodalomra.

Persze ez mind a marketingeseknek okoz károkat, hiszen kevesebben bíznak meg a reklámokban, mail kampányokban. Kevesebb az átkattintás és ez bizony a webshopokat és online értékesítési formákat gyengíti.

Az aggódó felhasználók kevesebbet töltenek le. illetve nem szívesen keresgélnek új applikációkat a mobiljukra, tabletjükre. Komoly fejtörést okoz a marketingeseknek a bizalmatlanság, hiszen milliós károkat okoz a korábban kiválóan fejlődő új értékesítési csatornák terén.

A mobil amúgy is egy veszélyes műfaj, bár a vírusok még nem annyira gyakoriak, mint a hagyományos eszközökön, de az adatvesztésnek számos egyéb lehetőségét okozhatja. A mobil eszközeink céges felhasználása - a BYOD - egyre fontosabb kérdéseket vet fel, amelyekre lassan válaszokat kell találniuk a cégeknek, amelyek nem szeretnék milliós adatvesztésekkel rombolni a saját hírnevüket.