Önnek mire nincs ideje?

Önnek mire nincs ideje?
Amennyiben rendelkezne napi 30 perc szabadidővel, a magyar lakosság 40%-a legszívesebben a családi és baráti kapcsolatok ápolására, valamint pihenésre fordítaná azt - derül ki a MentorFM mobilalkalmazás megbízásából az NRC által készített online felmérésből.

A MentorFM ingyenes személyiségfejlesztést és szakmai fejlődési lehetőséget kínál iOS és Android eszközökre egészen pontosan 1 éve.

Ezt az évfordulót használták fel a szerkesztők arra, hogy a 18-59 éves magyar lakosság körében reprezentatív kutatást végezzenek online az NRC segítségével Magyarország legnagyobb kutatási paneljén.

A kutatás során a célcsoport érdeklődési körét, időkihasználását és ezek arányát, valamint a tájékozódási preferenciáikat és szabadidős tevékenységeiket vizsgálták.

A kutatás eredményeinek összefoglalója, valamint a legérdesebb következtetések alább olvashatók.

– minden 2. magyar (50%) érdeklődik a gasztronómia, de csak minden 8. (13%) az üzleti trendek és a gazdaság iránt. Az egészséges életmód közel minden második magyar (45%) figyelmét felkelti.

– a külföldön érvényesülés minden 6. magyart (17%) érdekel; majdnem ugyanannyian érdeklődnek a külföldi lehetőségek, mint a bulvárhírek (18%) iránt.

– a saját szakmán belüli hírek és információk leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező férfiakat (56%) vonzzák, míg a személyiségfejlesztés a felsőfokú végzettséggel bíró nőket (60%).

– a 18-59 éves lakosság nagyjából fele (47%) fordít elegendő időt a személyiségfejlesztésre, míg pontosan a fele (50%) a szakmai informálódásra; az „elegendő” az adott személy szerint ideálisnak tartott időt jelenti. Nagyjából minden 3. ember (36%) érzi úgy, hogy mindkét területre elegendő időt tud fordítani. Leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők elégedettek az időráfordítással: 55% és 59% az aránya a célcsoportban azoknak, akik saját személyiségük fejlesztésére, valamint a friss szakmai ismeretek elsajátítására elegendő időt tudnak fordítani.

– korcsoportot tekintve a személyiségfejlesztésre szánt idővel a 18-29 éves korosztály a leginkább elégedett (56%), míg a 30-39 évesek körében ez az arány mindössze 38%.

– a vélhetően leginkább szabadidőben végzett személyiségfejlesztés valamivel jobban elsikkad az erre affinisek körében, mint a munkaidőben is végezhető szakmai önfejlesztés: a személyiségfejlesztés iránt érdeklődők fele, míg a szakmai információkra fogékony alcsoport kétharmada véli megfelelőnek az adott témára fordított időt.

– a 18-59 éves korosztály a legszívesebben (47%) tesztek kitöltésével és értékelésével fejlesztené személyiségét: különösen a személyiségfejlesztés iránt affinis alcsoport körében (67%), de a szakmai- és személyes önfejlesztés iránt egyszerre érdeklődőknek is kétharmada preferálja ezt a módot (64%); míg pszichológus által vagy rendezvényen csupán minden 4. (23%) érdeklődő fejlesztené magát szívesen. Okostelefont és tabletet ilyen célokra mindössze a lakosság 13%-a, vagyis minden 8. magyar használna, miközben videók segítségével minden 3. (31%) magyar fejlesztené önmagát.

– ingyenesen elérhető, személyiségfejlesztéssel és üzleti témákkal kapcsolatos interjúkat, előadásokat tartalmazó okostelefonos applikációt mindössze az okostelefont használó internetezők 11%-a töltene le okostelefonjára, azaz minden 10. magyar.

– amennyiben a magyarok rendelkeznének napi 30 perc szabadidővel, akkor 40% töltené azt legszívesebben családi és baráti kapcsolatok ápolásával. Pontosan ugyanannyi, mint amennyi alvásra és pihenésre fordítaná az idejét. A szépségápolás minden 10. (10%), míg a film- és sorozatnézés minden 4. (26%) magyar számára kívánatos szabadidős tevékenység. Minden 7. magyar (15%) fordítaná szabadidejének 30 percét személyiségfejlesztésre és szakmai ismeretek elsajátítására. Ez az arány valamivel magasabb (22%) a fiatalok, illetve a felsőfokú végzettséggel bírók (22%) körében. A személyiségfejlesztés és szakmai ismeretek elsajátítása iránt egyszerre érdeklődők körében már közel 40% szánná az említett szabad 30 percet e témákra.

Mi ez?

2015. április 13-án indult útjára az az ingyenes okostelefonra készült alkalmazás, mely lehetővé teszi az iOS és Android rendszerű okostelefon tulajdonosoknak, hogy hanganyagokon keresztül ingyenesen fejlesszék magukat a lehető legkülönfélébb témákban.

A Growww Digital célja a MentorFM-mel az, hogy segítse a magyar vállalkozókat és vezetőket személyiségük és hatékonyságuk fejlesztésében - üzleti céljaik, és a munka-magánélet egyensúly elérése érdekében. "Az indulás óta eltelt 1 év igazolja, hogy a felhasználók igényt tartanak erre a rendszerre: több mint 50 000 online lejátszással (streaming) és 25 000 letöltés utáni, offline lejátszással büszkélkedhet az ingyenes applikáció, melyben rendszerezett tudásanyag várja a fejlődni vágyókat. Az applikáció az 1 éves évfordulóján közel 3000 aktív taggal büszkélkedhet." - nyilatkozta a MentorFM ötletgazdája és vezetője, Dunder Krisztián.