Így nyeri meg magának a női ügyfeleket egy autószerviz a közösségi médiában

Így nyeri meg magának a női ügyfeleket egy autószerviz a közösségi médiában
Hogyan érte el egy kis autószerviz, hogy a Facebook rajongóinak több, mint 60 százaléka nő?

A tulajdonos Jeff Matt 1997-ben indította „Victory Auto Service and Glass” nevű üzletét Minneapolisban. 2010-re már három helyszínen volt elérhető a vállakozás és megjelentek a közösségi médiában is. Különböző megközelítésekkel próbálkoztak, míg nem itt is megtalálták a nyerő formulát.

lj-victory-auto-photo

A cég által megbízott Stephanie Gutierrez hetente 2-5 órát tölt a közösségi média felület menedzselésével. Többnyire a Facebookra és a YouTube-ra fókuszál, de más platformokat is kezel – írja a Social Media Examiner. Lássuk a statisztikákat:

Most pedig lássuk a Victory autóműhely stratégiájának alapjait!

1. Gondolkozz úgy, mint egy ügyfél!

Gutierrez már a kezdetektől azon gondolkodott, hogyan tehetné érdekessé az oldalt az összes autótulajdonos számára. Most már mindenféle témáról posztolsz, amelyhez kötődni tudnak, legyen szó forgalomról, ingázásról, biztonságról vagy utazásról.

lj-state-fair-post

Próbálnak rövidebb, szórakoztatóbb tartalmakat és sok fotót megosztani, valamint nagyon személyesek és interaktívak lenni.

lj-true-false-screen-shot

YouTube-on „how-to” videókat, az ügyfelek véleményét és műhelytúrákat tesznek közzé.

2. Légy barátságos és tageld a fotókat!

Az autójavítás egy bizalmon épülő iparág. A bizalom pedig azon alapszik, hogy ismered azokat az embereket, akik a munkát végzik.

„Az emberek emberektől vásárolnak” – mondta Matt. „Az üzlet sokkal könnyebb, ha ismerik az embereket, akikkel üzletelniük kell. Minél átláthatóbbak vagyunk – és a közösségi média megadja ezt a lehetőséget – annál jobb, hiszen ez segíthet a bizalom kiépítésében.”

Gutierrez gyakran posztol fotókat és vicces személyes információkat az alkalmazottakról, hogy segítse a vásárlókat a megismerésükben. „Megünnepeljük a születésnapokat, a sikereket és minden szórakoztató dolgot, ami az üzletben történik” – mondta.

lj-employee-of-the-month-photo

lj-employee-of-the-month-post

Igyekszik mindenkit jelölni is a képeken, amennyire csak lehetséges, bár egy vásárlót tagelni bonyolult lehet. Az üzlet oldalára személyes profiljával kell belépnie, ismerősi kapcsolatban kell lennie az ügyféllel hozzá és lájkolniuk kell az oldalt. Gutierreznek több, mint 1500 Facebook ismerőse van, akiknek többsége ügyfél, ami sokat segít.

lj-renee-screen-shot-photo lj-renee-customer-screen-shot

Elismeri, hogy sok üzletember számára ez már túl van a komfortzónán. „Arra bátorítom a menedzsereket, hogy barátkozzanak össze az ügyféllel nem csak személyesen, de Facebookon is” – mondta. „Akármikor megvannak azok a személyes kapcsolatok, szeretjük azokat kihasználni.”

Az ügyfelek megjelölése a fotókon eddig pozitív reakciókat váltott ki, de a marketing hatása „abszolút attól függ, mennyi barátja van annak a személynek” – mondta Gutierrez.

Minden esetre a vásárlók tagelése siker vagy bukás is lehet, így a Victory legtöbbször a kollégákat jelöli meg a fotókon.

3. Hirdesd a közösséget!

A helyi csoportokkal való kapcsolattartás fontos a Victory Auto tulajdonosának. „Kell, hogy gyökereid legyenek a közösségben” – mondta Matt, aki többek között  az Eleven Who Care díjat is elnyerte a Free2B támogatásáért. A műhely ezen kívül régóta támogatja a MADD, az Alexandra House és a Toys for Tots kezdeményezéseket is.

A jótékonysági tevékenységük történeteit Facebookon is szívesen megosztják.

lj-free-2b-post

Emellett elismerten nőbarát üzletről van szó: az AskPatty jóváhagyását a weboldalukon is jelzik.

lj-ask-patty-female-certified-logo-sm

„Jó volt a hírnevünk a nők körében és azt akartuk, hogy ennek híre menjen” – mondta Gutierrez. A Facebook rajongóik több, mint 60 százaléka nő, valamint a hölgy ügyfelek aránya is 50 és 60 százalék között mozog. Őket rendszeresen megszólítják a Facebookon is.

lj-facebook-stats-sm

Mi a végeredmény?

Matt éppúgy tekint a közösségi médiára, mint bármely más üzleti költségre, egy olyanra, amely hosszabb távon térül meg. „Kapcsolatba kell lépnünk a vásárlóinkkal, ha egy életképes, hosszú távú üzlet leszünk. Ha ezt sikeresen tesszük, sokkal nagyobb hűséget kapunk vissza az ügyfeleinktől.”