Álhírek és kamu: nagyon bekeményített a Facebook

Álhírek és kamu: nagyon bekeményített a Facebook
A Facebook újabb fronton nyitott háborút a kamuhírek és áltartalmak ellen.

Már a sokadik eszközt vezeti be a Facebook az álhírek ellen a tavalyi amerikai választások óta, mikor felmerült, hogy a közösségi oldalon terjedő tartalmak befolyásolták az eredményeket, részben az álhírekkel is - írja a hwsw.hu. Azt már korábban bejelentette a cég, hogy a külső tényszerűség-ellenőrző bizottságok által "vitatottnak" jelölt hírekhez nem lehet hirdetést megjelentetni. Ezúttal pedig még tovább fejleszti a rendszert a Facebook, és azok az oldalak egyáltalán nem fognak tudni hirdetni, amelyek rendszeresen osztanak meg álhíreket - írja a vállalat közleménye.

A tapasztalat szerint ugyanis általában az álhíroldalak egy része arra építi üzleti modelljét, hogy a Facebookon sorozatosan megtévesztő címmel oszt meg hirdetett tartalmakat, majd a felhasználók a linkre kattintás után egy reklámokkal teli oldalra érkeznek. Így a közösségi oldal szerint azzal is lehet gátolni a hasonló módszerrel építkező oldalak terjedését, ha a cég megvonja azoktól a hirdetési lehetőséget, amelyek rendszeresen osztanak meg a külső szakértők által álhírnek jelölt tartalmakat. A teljes cikk itt olvasható el.



Címkék: Facebook