Többet használjuk a közösségi médiát

Többet használjuk a közösségi médiát
Az újságírók 2013-ban gyakrabban használják a közösségi médiát, mint tavaly. Egy nemzetközi felmérésben vizsgálták a médiamunkások aktivitását.

Tizenöt országra kiterjedő globális vizsgálatban kutatták az újságírói szokásokat, közösségi média használatot. A megkérdezett 553 újságírót arról faggatták, hogy milyen gyakran és milyen formában használja a legnagyobb közösségi oldalakat, a YouTube-ot, illetve a Twittert. A blogolásról és személyes Google+ oldalról szintén sikerült érdekes adatokat összegyüjteni.

A meglepetést okozó tények között talán a kínai blogger aktivitás kiemelkedő számát, illetve a  német válaszadók szembetűnő inaktivitása említhető. Annak ellenére, hogy 2012-höz képest 12 százalékot növekedett a Twitter használat, a média munkásoknak csak 60 százaléka  használja rendszeresen a mikroblog rendszerét. Kanadában 90 százalékuk, az USA-ban 80, míg Németországban csak 30 százalékuknak van rendszeresen frissített Twitter accountja.


A blogok tekintetében, a németek 23 százaléka vallotta magát rendszeres bloggernek. Az indiai és kínai kiamelekdő aktivitás (65 és 45 százalék) az európai országok többségét megelőzi. 

Az újságírók 39 százaléka nyilatkozta, hogy Digital First dolgozik, tehát először valamilyen online formában publikálja anyagait. Oriella PR Network felmérésén az is kederült, hogy az újágírók nem csak előbb írják meg online anyagaikat, de a publikációk a "shorter but quicker", az a gyorsan, de rövidebb anyagok felé mozdulnak viágszerte.