Távozóban a Facebookról a Z generáció?

Távozóban a Facebookról a Z generáció?
A magyar fiatalok sok időt töltenek el a Facebookon, bár a 30%-uk kevesebbet, mint korábban. Kedvenc időtöltésük ebben a közösségi hálózatban a kapcsolattartás, hiszen a chat és az üzenetküldés a két leggyakrabban használt funkció. De kérdés, hogy merre járnak a Facebookozó fiatalok a Facebookon kívül?

10%-kal kevesebb 18 év alatti használja ma Magyarországon a Facebookot, mint 10 hónapja.

A Z generáció aktivitásának csökkenésére a közösségi hálózat saját hirdetési rendszerének adataiból lehet következtetni.

Ez ugyanis korcsoportonként megmutatja, hogy mennyi embert érhetünk el.

A nemzetközi adatok is hasonlóak, az iStrategy Labs felmérése (http://mashable.com/2014/01/16/teens-leaving-facebook/) 2011 és 2014 január közötti USA adatoknál 3 milliós csökkenést tapasztalt a 18 év alatti generációban.

Azonban míg nemzetközi szinten már a 18-24 korcsoportnál is létszám csökkenés tapasztalható, Magyarországon ebben a célcsoportban nő a Facebook felhasználók száma az adatok szerint (http://facebooktippek.hu/2014/01/17/az-eloregedik-magyar-facebook/).

A fiatalok aktivitás csökkenésének hazai okaira friss kutatásunk (http://facebooktippek.hu/2014/01/13/feltik-a-szemelyes-adataikat-a-magyar-fiatalok-a-facebooktol/) adhat választ, ahol 13-25 közötti Facebookozó fiatalok szokásait vizsgáltuk.

Ebből kiderült, hogy a válaszadók 30,4 %-a kevesebbet használja a Facebookot, mint korábban.

A csökkenő aktivitás három legfontosabb oka pedig az, hogy unalmas már a Facebook, zavarja őket a sok reklám, és féltik a személyes adataikat.

Ez a sorrend nem változott a 18 év alattiak és az a fölöttiek körében sem.

Viszont az ötödik helyen elétérést tapasztalunk.

A 18 év fölötti válaszadókat az zavarja jobban, hogy nem látják az ismerőseik összes üzenetét, a 18 év alattiakat pedig az, hogy a szüleik is fent vannak a Facebookon.

A tendencia a fiatalok körében nem sok jót ígér a Facebook számára. Éppen ezért megvizsgáltuk azt is, hogy más közösségi hálózatokon milyen aktív ez a korcsoport.

De erről majd a következő cikkben lesz szó.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Lévai Richárd

Lévai Richárd az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, több marketing könyv szerzője. Az idén 17 éves RG Stúdió marketing vezetője és egyik alapítója. 2015-ben a magyar kommunikációs szakma …