Távozóban a Facebookról a Z generáció?

Távozóban a Facebookról a Z generáció?
A magyar fiatalok sok időt töltenek el a Facebookon, bár a 30%-uk kevesebbet, mint korábban. Kedvenc időtöltésük ebben a közösségi hálózatban a kapcsolattartás, hiszen a chat és az üzenetküldés a két leggyakrabban használt funkció. De kérdés, hogy merre járnak a Facebookozó fiatalok a Facebookon kívül?

10%-kal kevesebb 18 év alatti használja ma Magyarországon a Facebookot, mint 10 hónapja.

A Z generáció aktivitásának csökkenésére a közösségi hálózat saját hirdetési rendszerének adataiból lehet következtetni.

Ez ugyanis korcsoportonként megmutatja, hogy mennyi embert érhetünk el.

A nemzetközi adatok is hasonlóak, az iStrategy Labs felmérése (http://mashable.com/2014/01/16/teens-leaving-facebook/) 2011 és 2014 január közötti USA adatoknál 3 milliós csökkenést tapasztalt a 18 év alatti generációban.

Azonban míg nemzetközi szinten már a 18-24 korcsoportnál is létszám csökkenés tapasztalható, Magyarországon ebben a célcsoportban nő a Facebook felhasználók száma az adatok szerint (http://facebooktippek.hu/2014/01/17/az-eloregedik-magyar-facebook/).

A fiatalok aktivitás csökkenésének hazai okaira friss kutatásunk (http://facebooktippek.hu/2014/01/13/feltik-a-szemelyes-adataikat-a-magyar-fiatalok-a-facebooktol/) adhat választ, ahol 13-25 közötti Facebookozó fiatalok szokásait vizsgáltuk.

Ebből kiderült, hogy a válaszadók 30,4 %-a kevesebbet használja a Facebookot, mint korábban.

A csökkenő aktivitás három legfontosabb oka pedig az, hogy unalmas már a Facebook, zavarja őket a sok reklám, és féltik a személyes adataikat.

Ez a sorrend nem változott a 18 év alattiak és az a fölöttiek körében sem.

Viszont az ötödik helyen elétérést tapasztalunk.

A 18 év fölötti válaszadókat az zavarja jobban, hogy nem látják az ismerőseik összes üzenetét, a 18 év alattiakat pedig az, hogy a szüleik is fent vannak a Facebookon.

A tendencia a fiatalok körében nem sok jót ígér a Facebook számára. Éppen ezért megvizsgáltuk azt is, hogy más közösségi hálózatokon milyen aktív ez a korcsoport.

De erről majd a következő cikkben lesz szó.


Lévai Richárd

Lévai Richárd az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, több marketing könyv szerzője. Az idén 17 éves RG Stúdió marketing vezetője és egyik alapítója. 2015-ben a magyar kommunikációs szakma …