Tartalommarketing stratégia 5 lépésben

Tartalommarketing stratégia 5 lépésben
A pálya széléről figyelni a digitális világ alakulását ijesztő lehet az üzletek számra. Tudod, hogy részt kell venned benne egy weboldallal, egy bloggal, mindenféle tartalommal, de a közösségi web sokaknak inkább szükséges rosszként tűnik fel, mint lehetőségként.

Az első kétségek azzal a kérdéssel indulnak, hogyan tűnhetek én ki online, ha van 900 millió weboldal, közel 200 millió blog és 144 millió elküldött email naponta? Aztán például: milyen technológiát használjak, hogyan hirdessen magam online és hol kezdjem? A lista nagyon hosszú – írja a Jeff Bullas blog.

Content Flow Chart Blackboard

Sokakat ezek a kérdések akadályoznak meg az első lépés megtételében. A kihívások leküzdhetetlennek tűnnek. És akkor ott van még a többi is:

  • Az idő: Mikor fogok tartalmat készíteni, hirdetni azt és optimalizálni a keresőmotorokra? Egy üzletet kell irányítanom, ajánlatokat írnom, emailekre válaszolnom. Kinek van ideje tartalomgyártásra?
  • A tanulnivaló: Legtöbbünk nem a milleniumi generáció tagja, akik a web és az okostelefonok világába születtek és akik alvás közben is SMS-t írnak és Facebookon kommunikálnak. Néhányunk számára kényelmesebb a nyomtatás, a telefon és a tömegmédia, mint a Google vagy a Facebook hirdetések. Ráadásul ahhoz vagyunk szokva, hogy a termékeinkről és a szolgáltatásainkról beszéljünk, nem pedig arról, amit a vásárlóink hallani akarnak. Meg kell tanulnunk, hogy el kell engednünk ezeket a régi szokásokat.
  • A szabályok: Sok tradicionális üzlet, például a pénzügy, a biztosítás, az egészségügy területén, érzi azt, hogy a marketinget túl sok szabály és korlátozás terheli. Úgy tűnhet, hogy nem több, mint egy bosszantó útlezárás még mielőtt hirdethetnéd az üzletedet.

Lássunk egy 5 lépéses tartalommarketing stratégiát, amelyek segítenek szembeszállni ezekkel a kihívásokkal!

1. Kérdések, amelyeket meg kell válaszolnod

Vannak kérdések, amelyek túlságosan kisiskolásnak tűnhetnek, de előfordulhat, hogy Téged mint üzletági szakértőt szintén „elvakít a saját tudásod”. Ezért nem tudod leegyszerűsíteni a folyamatokat és megválaszolni a kezdők kérdéseit. Ne bonyolítsd túl, ne használj felesleges rövidítéseket!

Ha tehát tartalmakkal küzdesz, a kérdéseknél kell kezdened. Amikor egy ügyféllel van találkozód, vagy telefonon beszéltek, akkor is érdemes leegyszerűsítened a kérdéseidet – meglátod, sokkal hatékonyabb lesz a későbbi folyamat!

2. A blog

Sokan esünk abba a hibába, hogy az információinkat megtartjuk magunknak. Te ne tedd! Legyenek a tartalmaid ingyenesen elérhetőek és könnyen megoszthatóak! Úgy is mondják, ez a „folyékony tartalom”, amely szabadon áramlik a weben.

Why-Content-Marketing-Doesnt-Need-to-Be-complicated-1

3. E-könyv

Tervezz előre és írj egy e-könyvet, amit aztán később blogbejegyzések sorozatává is alakíthatsz!

Why-Content-Marketing-Doesnt-Need-to-Be-complicated-21

4. Építs fel egy email listát!

Minden letöltött e-könyvből szert tehetsz egy email címre, amit hozzáadhatsz a listádhoz! Építsd fel a levelezési rendszeredet még ma – próbálkozz olyan platformokkal, mint az Aweber vagy a MailChimp!

5. Használd az email listádat!

Mire? Az ügyfeleiddel, vásárlóiddal való kommunikációra. Ha új tartalmat hozol létre, küldhetsz róla egy emailt! Senki sem kötelez arra, hogy csupán a havi hírleveledhez tartsd magadat!

A lehetőség

Sok hagyományos és olykor unalmasnak tűnő üzletágban könnyű kitűnni azzal, hogy megoldod az ügyfelek problémáit és válaszolsz a kérdéseikre.

Ne felejtsd el, hogy senkit sem Te vagy a termékeid érdekelnek… hanem az, hogy a termékeid és a szolgáltatásaid mit tehetnek értük.