Tanulmány: a Facebook felhasználók átsuhannak a márkák posztjain

Tanulmány: a Facebook felhasználók átsuhannak a márkák posztjain
Egy friss tanulmány kiemelt néhány kihívást, amellyel a Facebookon és más közösségi hálózatokban jelen levő márkáknak szembe kell néznie.

A Kentico Software kérdőívét több, mint 300 felnőtt töltötte ki, akik 18 évesek vagy annál idősebbek és kiderült, hogy többségük általában ignorálja a márkák posztjait – írja az AllFacebook.

BoredWomanTabletLaptop650

A Kentico úgy találta, hogy a résztvevők 68%-a „soha” vagy „szinte soha” nem fordít figyelmet a márkák bejegyzéseire Facebookon, Twitteren és Instagramon, miközben mindössze 5%-kuk vonta vissza lájkját vagy követését tőlük ezeken a platformokon.

A további eredmények:

  • 72%-a a résztvevőknek azt mondta, hogy soha vagy szinte soha nem vásárol olyan terméket, amelyet közösségi hálókon ismer meg, de 35% így tesz a keresésekből és vásárlási előzményekből származó javaslatok alapján.
  • 73% válaszolta, hogy soha vagy szinte soha nem volt része olyan élményben egy online márkával, amely hatással lett volna arra, miként látja az adott márkát.
  • 40% nyilatkozta, hogy egyáltalán nem kedveli a márkákat Facebookon, míg 39% mondta, hogy lájkolt már 1 és 10 közötti számút, 7% 11 és 20, míg 6% 21 és 30 közötti „darab” márkát lájkolt az oldalon.
  • Azok közül, akik lájkoltak márkákat Facebookon, 39% a különleges ajánlatok miatt tette, 12% pedig barátok ajánlása okán, 8% pedig csak információt keresett.
  • A leggyakoribb okát annak, hogy nem lájkolnak vagy követnek márkákat, az érdektelen posztok (32%) és a túl sok bejegyzés (28%) jelenti.

A Kentico alapítója és vezetője, Petr Palas így fogalmazott az eredmények publikálásakor:

„Míg legutóbbi ’Digitális Élmény Kérdőívünk’ rossz hír lehet néhányak számára, valójában csak megerősít minket abban, hogy egy cég közösségi média erőfeszítéseit a közösség elköteleződésével szükséges mérni, a lájkok és követések helyett. Ugyanilyan kritikus a tartalom, amely vonzó és személyre szabott, amikor csak lehetséges, hogy fenntartsa az emberek érdeklődését, akik némiképp áthatolhatatlanná válnak manapság a különböző marketing üzenetek állandó bombázása miatt.”

Mit gondolsz a Kentico eredményeiről?


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …